به گزارش افکارنیوزاحمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به انتقاد کارشناسان از ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی، اظهار کرد: طبق استراتژی صنعت خودرو، خودروسازان ملزم به از رده خارج کردن خودروهای قدیمی تا ابتدای سال ۱۳۹۵ هستند.

وی ادامه داد: طبق استراتژی مصوب شورای سیاست‌گذاری خودرو، از ابتدای سال ۱۳۹۵ ادامه تولید خودروهای تحت لیسانسی که بیش از هفت سال و خودروهای برند داخلی که بیش از ۱۰ سال از شروع تولید آن‌ها گذشته باشد، ممنوع است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: بنابراین تا آن زمان برخی خودروها مانند پراید مدل قدیم و پژو ۴۰۵ دیگر اساسا امکان تولید در ایران را نخواهند داشت.

نعمت‌بخش با بیان اینکه خودروسازان طبق برنامه‌ریزی انجام شده تیراژ تولید خودروهای قدیمی را به تدریج کاهش داده و تیراژ خودروهای به‌روزتر را افزایش خواهند داد، تصریح کرد: البته ما نیز راضی به ادامه تولید برخی از خودروهای قدیمی نیستیم، اما باید به این نکته توجه کرد که صنعت کشور به‌ویژه صنعت خودرو در شرایط خاصی است که سرعت اجرایی شدن اهداف یاد شده را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پیش از این برخی کارشناسان با انتقاد از ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی در کشور پیشنهاد کرده بودند که خودروسازان بزرگ تهدید کاهش تولید خودرو در کشور را به فرصتی برای از رده ‌خارج کردن خودروهای قدیمی و به جای آن افزایش تولید خودروهای به‌روز‌تر تبدیل کنند.

به گفته كارشناسان، برخي از سواريهاي در حال توليد در دو خودروساز بزرگ كشور بيش از حد قديمي بوده و از رده خارج محسوب ميشوند. به عنوان مثال پلتفرم خودروهاي پژو ۴۰۵ و پرايد مربوط به حداقل ۲۰ سال پيش است.