اقتصاد ایران را یکبار برای همیشه درست کنیم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، " محسن رضایی " که در یادواره شهدای فصل تابستان شهر «مریانج» سخن می‌گفت، افزود: دوران دفاع مقدس به فرصتی تاریخی برای کشور تبدیل شد، امروزه تجهیزات و تسلیحات دفاعی ایران در داخل کشور تولید می‌شود. انقلاب اسلامی تحولی اساسی ایجاد کرد به طوریکه امرزوه بیداری اسلامی منطقه نیز در انقلاب اسلامی ایران ریشه دارد. بیداری اسلامی موج سوم انقلاب اسلامی ایران است و در آینده امواج دیگری منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس گفت: تحول ایجاد شده در جنگ تحمیلی بسیار عظیم بود. ما با کمبود امکانات زیادی مواجه بودیم اما دشمنان ما که به آمریکا و شوروی وصل بودند علم جنگ را می‌دانستند. سال اول جنگ فرماندهی نیروها با بنی‌صدر بود و وقتی می‌خواستیم از سرزمین‌مان دفاع کنیم بنی صدر و همفکرانش این اجازه را نمی‌دادند و می‌گفتند مردم در جنگ تاثیر ندارند و تنها جابجایی مهمات را به مردم محول می‌کردند. یک سال اول جنگ به اندازه ۱۰ سال بر ما گذشت. شدیدترین محرومیت‌ها را در این سال تجربه کردیم و نیروهای انقلاب بعد از فرار بنی‌صدر بدون امکانات زرهی وارد جنگ شدند.

تیپ‌های رزمی از سال دوم جنگ ایجاد شد که مسئولیت یکی از آنها با همدان بود. کشاورزان، دانش‌آموزان و دانشجویان تیپ‌های رزمی را تشکیل دادند، آنها اطلاعات نظامی نداشتند اما باید ژنرال‌های بزرگی در مقابل نیروهای دشمن می‌شدند.

رضایی با اشاره به حملات موشکی عراق و بمباران شهرهای کشور، گفت: آنها شهرهای ما را می‌زدند اما ما سه سال و نیم تنها به آسمان نگاه می‌کردیم تا اینکه از امام خواستیم مقابله به مثل کنیم.

وی ادامه افزود: ظرف ۲۰ شبانه روز موشک‌های از کار افتاده را تعمیر کردیم تا با عراق وارد جنگ موشکی شویم. بانک مرکزی عراق را با موشک زدیم، صدام اول تصور کرد بمب‌گذاری شده، سپس قبول کرد موشک آنجا را زده است. به لیبی شک کرد و دعوایی بین صدام و قذافی در گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت نظامی ما با اتمام جنگ قطع نشد. برد موشک‌های ما از ۲۰۰۰ کیلومتر فراتر رفته است. برد پرنده‌های بدون خلبان از صدها کیلومتر بیشتر شده و توسط رادارهای دشمن نیز قابل ردیابی نیست. در هواپیماهای بدون خلبان با آمریکا برابری می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به تحریم اقتصادی کشورمان گفت: تجارت ما را با مشکل مواجه کرده‌اند و نمی‌گذارند نفت بفروشیم و نفتی را که می‌فروشیم اجازه نمی‌دهند پولش را از بانک چینی دریافت کنیم.

رضایی تاکید کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهیم چرا که با جنگ اقتصادی مواجهیم. باید در شرایط تحریم تولید ثروت کرده و کشور را اداره کنیم. تحریم را باید به فرصت تبدیل کرده و اقتصاد ایران را یکبار برای همیشه درست کنیم.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ تحولی در جوانان و ملت به وجود آمد. جوانان روحیه فداکاری و ایثار و وحدت پیدا کردند و به ارزشهای اسلامی دست یافتند. امروزه هم نباید اجازه بدهيم تحریمها بر ما غلبه کند. باید یک بار دیگر به رهبر لبیک بگوییم. دولت، مجلس و قوه قضاییه هم باید مردم را کمک کنند تا تجارت را در تحریم به اوج خود برسانیم.