به گزارش افکارنیوز به نقل ازدنیای اقتصاد، در حالی که اغلب سازندگان تهرانی تصور میکنند برای ساخت و ساز باید بودجه کافی برای خرید زمینی با متراژ حداقل بیش از ۳۰۰ مترمربع فراهم کنند این روزها عرضه فایلهای زمینهای کم متراژ نگرانی آنها را برای سرمایهگذاری و انجام فعالیت ساختمانسازی کاهش داده است.

هر چند هنوز هم در تهران حجم زمین‌های کم متراژ در مقایسه با زمین‌های با متراژ بیش از ۳۰۰ مترمربع کمتر است اما به نظر می‌رسد سازندگانی که برای متراژ‌های بالا بودجه کافی ندارند می‌توانند موارد بسیار مناسبی از زمین‌های با متراژ کمتر از ۱۰۰ مترمربع را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنند.
براساس فایل‌های ارائه شده به بازار زمین‌های کوچک پایتخت حتی برخی از این زمین‌های خام با مجوز ساخت و پس از مرحله پرداخت عوارض به شهرداری به بازار فروش عرضه شده‌اند که گران‌تر بودن آنها نسبت به نرخ زمین در منطقه‌ای که در آن واقع شده هم به همین علت است.
بر این اساس روز گذشته در میان فایل‌های ارائه شده برای فروش زمین‌های مسکونی کوچک متراژ زمینی به مساحت ۶۵ مترمربع از سوی فروشنده عرضه شده است؛ فروشنده این زمین که هر متر مربع از زمین خود را ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و قیمت کل را ۲۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرده است علت گران‌تر بودن زمین خود را در مقایسه با نرخ منطقه، طی مراحلی همچون دریافت جواز برای ساخت ۴ طبقه واحد مسکونی روی این زمین اعلام کرده است.
همچنین مالک دیگری در منطقه دارآباد برای زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع ۱۵۰ میلیون تومان بابت فروش کل زمین و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش هر متر مربع آن درنظر گرفته و توضیح داده است که زمین وی سند قولنامه‌ای دارد و فاقد جواز ساخت است.