هشدار ورود دلارهای تقلبی به بازار

به گزارشافکارنیوزمهدی ابویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که هم‌اکنون دیگر معاملات با پول فیزیکی انجام نمی‌شود، گفت: در حال حاضر قاچاق فیزیکی ارز در کشور وجود ندارد. در حال حاضر فردی که در خارج از کشور ارز دارد، همان جا آن را به خریدار تحویل می‌دهد و در داخل کشور معادل ریالی آن را دریافت می‌کند، بنابراین نیازی به نقل و انتقال فیزیکی پول نیست.

وی افزود: در حال حاضر قاچاق فیزیکی ارز وجود ندارد، اما دلار‌های تقلبی به کشور وارد شده‌اند. این بخش از ارز که تقلبی و بدون پشتوانه است، به صورت فیزیکی به کشور وارد می‌شود.

ابویی با بیان این‌که عدد مشخصی درباره‌ی دلار‌های تقلبی وارد‌شده به کشور نمی‌توان اعلام کرد، گفت: این یک کار غیزقانونی است و به همین دلیل ارزیابی دقیقی از آن وجود ندارد، اما به هرحال باید آن را مورد توجه قرار داد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق ارز افزود: فقط در یک مورد عملیات و آن هم در تهران یک میلیون دلار ارز تقلبی کشف شده است. البته این دلار‌ها از مراکز غیرمجاز کشف شده‌اند و به صرافی‌ها و یا مراکز مجاز ارتباطی نداشتند.

ابويي با بيان اينكه اين مقدار ارز پيش از آنكه در بازار توزيع شود در بازار كشف شد، ادامه داد: البته اين يك مورد و موارد مشابه آن كشف شده است، اما ممكن است در مواردي دلارهاي تقلبي كشف نشده باشند و امكان آن وجود دارد كه در بازار نيز توزيع شده باشند.