اظهار نظر وزیر در مورد اتاق مبادلات ارزی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباه تاثیر ایجاد اتاق جدید مبادلات ارزی در بازار ارز گفت: نباید در ارزیابی‌های خود عجله کنیم، این بازار روزهای آغازین خود را پشت سر می‌گذارد و روز اول با وجود اینکه میزان زیادی ارز از سوی بانک مرکزی به این بازار ارائه شد ما برای این ارز‌ها مشتری نداشتیم.

حسینی گفت: اما روز گذشته بر اساس اطلاعات دریافتی معاملات وسیعی صورت گرفته اما ارز خریداری شده نسبت به ارز تدارک دیده شده بسیار کم است و این نشان می‌دهد این بازار پتانسیل فراوانی برای پوشش نیازهای ارزی کشور دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تنظیم بازار که صبح امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی برای تنظیم بازار گرفته شد که بیشتر ناظر بر شیوه‌های جدید تنظیم بازار و اطلاعات جدید در مورد ذخایر کالا بود.

وی افزود: در بخش کالاهای اساسی میزان ذخایر و گزارش‌های ارائه شده بسیار امیدوار کننده بود و در بحثنیازهای پایه ذخایر افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این سیاست اتفاقی نبوده است و از اول سال جاری، دولت بر این قصد بوده است که در بحثکالاهای اساسی تمهیدات لازم انجام شود تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز به ضرورت و اهمیت ویژه خرید تضمینی محصولات کشاورزی اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و برنامه هایی دارد که به زودی اعلام می کند.

حسيني درباره آخرین تصمیمات دولت برای بازار ارز و سکه گفت:در مورد ارز همان سیاست قبلی که شامل عرضه در بازار بانکی است، سیاست اصلی ما است.