آقای وزیر این بار تقصیر کدام رسانه است؟

به گزارش افکارنیوز، فارس نوشت: الحمدلله این بار رسانه‌ای خبری یا پیامکی نداده که در آن کمی قیمت دلار بالاتر از آنچه که بازار قیمت‌گذاری کرده، اعلام شود.

البته اینکه قیمت دلار تا این میزان افزایش یافته جای بسی تاسف است و در کنار اقدامات دولت برای کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار، باید برای کاهش قیمت دلار دست به دعا برداشت اما جایی برای ارتباط دادن این وقایع با انتشار اخبار به اصطلاح کذب وجود ندارد.

علت این " الحمدلله‌ها " و " ارتباط دادن‌ها " به صحبت‌های جناب‌ وزیر اقتصاد و متهم کردن رسانه‌ها در ایجاد التهاب با انتشار خبر‌های غیر واقعی است که سال گذشته به دلیل افزایش قیمت سکه عنوان شد.

اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که قیمت سکه به شدت افزایش یافته و به مرز یک میلیون تومان رسیده بود. در این بین یکی از خبرگزاری‌ها خبر داده بود که قیمت سکه به یک میلیون تومان رسید که البته فاصله چندانی هم با یک میلیون تومان نداشت.

همین مساله مستمسکی شد برای اینکه مسئولان خود را تبرئه کنند و مسئولیت افزایش قیمت‌ها را به گردن دیگری بیاندازند. وزیر اقتصاد با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما با اشاره به برخی عوامل از جمله احتکار، گفت: در کنار این مسائل وجود یک

اما بهتر بود مجری برنامه از او می‌پرسید که چقدر باید ضعف مدیریت بازار باید وجود داشته باشد که با ارسال یک پیامک بازار ملتهب شود.

از این مسائل بگذریم، در چند ماه اخیر که قیمت دلار افزایش یافته و در حال حاضر در بازار بیش از ۲۹۰۰ تومان است، باید از سید شمس‌الدین حسینی پرسید که چه میزان از مسئولیت این افزایش قیمت‌ها متوجه رسانه‌ها بوده است؟

این بار به نظر می‌رسد وزیر اقتصاد منطقی‌تر از گذشته شده با این مساله برخورد کرده و حداقل به جای متهم کردن رسانه‌ها و تاثیر پیامک و خبر بر بازار ارز، تحریم‌ها و فعالیت اقتصادی و غیر اقتصادی عده‌ای برای بر هم زدن بازار ارز تاثیر‌گذار دانسته و کمتر در جمع خبرنگاران حاضر شده است.

اما فارغ از این مسائل، علت افزایش غیر منطقی دلار و نزدیک شدن آن به ۳۰۰۰ هزار تومان در شرایطی که بخشی از تقاضای ارز از طریق اتاق معاملات ارزی در حال رفع شدن است، چیست؟ دولت و بانک مرکزی چه اقداماتی برای کنترل این اوضاع انجام خواهد داد؟ آینده بازار ارز چگونه خواهد بود؟ آیا دولت می‌تواند دوباره ارز را تک‌نرخی کند؟ نرخ تعادلی ارز چقدر است؟

باشد که با این مشخص شدن اقدامات و برنامهها، فضای بهتر و آرامش بیشتری را در بازار ارز شاهد باشیم و به زمانی برگردیم که قیمت ارز دغدغه مردم و سیاستگذاران اقتصادی کشور نبود.