به گزارش افکارنیوزبه نقل از اقتصاد ایران انلاین، انبوه‌سازان فعال در مسکن‌مهر گفته بودند که ساخت مسکن با متری ۳۰۰ هزار تومان برای آنها صرفه اقتصادی نداشته‌ و در این زمینه از دولت خواستار موافقت با افزایش قیمت ساخت‌وساز مسکن‌مهر شده بودند.

آورده متقاضیان مسکن‌مهر نسبت به سابق حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و همین موضوع ساخت مسکن‌مهر برای قشر فقیر را زیر سوال برده است. پیش از این هم گفته می‌شد که آورده مسکن‌مهر برای قشر فقیر کمی سنگین است و این قشر از پس تامین این مقدار هزینه بر نمی‌آید. حالا که قیمت مسکن‌مهر هم گران شده این انتقاد کمی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که افزایش قیمت مسکن‌مهر در پی افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش قیمت ساخت از سوی انبوه‌سازان رخ داده‌است.

قبل از این هم انبوه‌سازان فعال در مسکن‌مهر گفته بودند که ساخت مسکن با متری ۳۰۰ هزار تومان برای آنها صرفه اقتصادی نداشته‌ و در این زمینه از دولت خواستار موافقت با افزایش قیمت ساخت‌وساز مسکن‌مهر شده بودند.

گفته می شود در افزایش ۴ میلیونی جدید حدود۲ میلیون سهم متقاضی و ۲ میلیون تومان سهم دولت است.

این افزایش قیمت ۳۰ هزار تومانی در طول سال رقم افزایش را به حدود ۳ میلیون تومان می‌رساند و همین موضوع سهم دولت و آورده متقاضیان را افزایش می‌دهد.

بر این اساس متقاضیانی که برای مسکن مهر از ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان آورده در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌دادند از این پس باید مبلغی در حدود ۳۰ میلیون تومان تحویل دولت دهند.

افزايش قيمت مسكنمهر در حالي عنوان ميشود كه پيش از اين وزير راهوشهرسازي به شدت تاكيد ميكرد كه هزينه ساختوساز و همچنين ثبتنام مسكنمهر به هيچ عنوان تغيير نخواهد كرد. حال اما قيمت مسكنمهر افزايش پيدا كرده و سخنان وزير هم تاثيري بر جلوگيري از اين موضوع نداشته است.