به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، قیمت مرغ زنده طی هفته گذشته به طور متوسط در کشور ۳۱۱۶ تومان در هر کیلوگرم بوده که نسبت به هفته قبل از آن ۲.۷ درصد کاهش داشته است. مرغ آماده طبخ خرده فروشی هم در هفته گذشته به طور متوسط قیمتی حدود ۴۶۷۰ تومان داشته که نسبت به هفته قبل از آن با کاهش ۲.۹ درصدی مواجه بوده است.

بر این اساس قیمت تخم‌مرغ در این هفته به طور متوسط ۳۵۹۰ تومان در هر کیلوگرم بوده است و افزایش ۴.۲ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

براساس نرخ های اعلام شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت جوجه یک روزه گوشتی با ۶.۶ درصد کاهش و جوجه یک روزه تخم‌گذار با ۱.۴ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل مواجه بوده است.

البته کاهش قیمت‌ها در تهران محسوس‌تر بوده، به طوری که مرغ زنده ۳.۱ درصد، مرغ آماده طبخ خرده فروشی ۷.۸ درصد و جوجه یک روزه گوشتی ۱۲.۵ درصد کاهش قیمت داشته است، گرچه قیمت تخم مرغ در تهران با ۲.۷ درصد افزایش روبرو بوده است.

از سوی دیگر قیمت گوشت قرمز در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته، به طوری که گوسفند زنده با قیمت هر کیلوگرم ۷۸۵۰ تومان ۰.۶ درصد افزایش قیمت داشته و گوشت گوسفند نیز با قیمت ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان در هر کیلوگرم معادل همان نرخ افزایش قیمت داشته است.

بر این اساس گوشت گوساله به طور متوسط در کشور قیمت ۱۸ هزار و ۴۱۷ تومان را ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش ۱.۴ درصدی است.

به گزارش ايسنا، قيمت شير در دامداري با ۱.۶ درصد افزايش و قيمت شير براي مصرفكننده نيز در اين هفته با ۱.۷ درصد افزايش قيمت مواجه بوده است.