به گزارش افکارنیوز، محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر از اختصاص ۶۰ میلیاردتومان تسهیلات به افراد پشتیبان در مشاغل خانگی خبر داد و گفت: این منابع از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) پرداخت می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه، اظهار داشت: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در ۳ گروه مستقل، تحت پوشش و پشتیبان دسته ‌بندی شده‌اند و کسانی که بدون حمایت می ‌توانند کسب و کار راه‌ اندازی کنند مستقل نامیده می‌ شوند.

فروزان مهر ادامه داد: کسانی هم که این توانایی را ندارند به عنوان تحت پوشش باید با کمک افراد پشتیبان نسبت به راه ‌اندازی کسب و کار اقدام کنند.

وی در ارتباط با نحوه تامین منابع تسهیلات ۱۲۲۰میلیارد تومانی خوداشتغالی در سال‌ جاری، اعلام کرد: در بخش طرح‌ های خوداشتغالی ۳ دستگاه اجرایی تامین منابع را برعهده دارند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) ۷۵۰ میلیارد تومان، بنیاد شهید ۳۲۰ میلیاردتومان و سازمان بهزیستی نیز ۱۵۰میلیارد تومان از منابع مورد نیاز طرح‌ های خوداشتغالی را تامین می ‌کنند.

به گفته فروزان مهر، ۹ بانک ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران و پست ‌بانک پرداخت این تسهیلات را برعهده دارند.

وی همچنین درباره ضوابط پرداخت تسهیلات به متقاضیان، گفت: همه متقاضیان دارای مجوز کسب و کار خانگی که مورد تایید دستگاه اجرایی ذی ربط باشند می‌ توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه، اظهار داشت: همچنین صندوق مهر امام رضا‌(ع) و بانک های عامل ترتیبی اتخاذ می ‌کنند که متقاضیان به سهولت و با رعایت قانون مشاغل خانگی و دستورالعمل‌ های مربوطه بتوانند از تسهیلات بهره ‌مند شوند.

فروزان مهر این مطلب را نیز افزود که طبق ضوابط پیش بینی شده، تسهیلات قرضالحسنه اختصاصی به متقاضیان مستقل نباید از ۳۵ درصد سهم تعیین شده در بانک بیشتر باشد.