به گزارش افکارنیوزبه نقل از مشرق، هنوز یک هفته از جمع آوری دلالان ارز توسط پلیس نگذشته که سروکله آنها دوباره در خیابانها پیدا شده است. البته این بار نه در ساعات اولیه صبح تا عصر، بلکه در ساعات پایانی شب!

میدان فردوسی، خیابان منوچهری و چهارراه استانبول که همیشه محل تجمع دلارفروشان بود، این روزها با حضور پلیس و دستگیری تعدادی از آنها، دیگر از حضورشان خالی شده است.

البته صرافان هم از خرید و فروش ارز خودداری می کنند، اما ظاهرا دلالانی که کارشان خرید و فروش غیرقانونی ارز است از این کار دست نمی کشند.

مشاهدات خبرنگار ما نشان می دهد که این عده حدود ساعت ۹ شب در همان مکان های قبلی تجمع می کنند و به کار خود ادامه می دهند و خریداران ارز نیز با حضور در این مکان به معامله می پردازند.

دلالان که پیش از این مقدار قابل توجهی ارز در دست داشتند، این شبها بدون همراه داشتن آن معامله می کنند. برخی عتیقه فروشی های خیابان منوچهری محل نگهداری ارزهای دلالان است.

از سوی دیگر این افراد از معامله نقدی خودداری می کنند. شواهد نشان می‌دهد پس از ساعت ۹ شب دلالان ارز با همراه داشتن دستگاه‌های کارت خوان مجهز به سیم کارت به خرید و فروش در این منطقه مشغولند.

از سوی دیگر این افراد در حال تعیین قیمت جدید ارز هستند. شب گذشته دلار با نرخ بیش از ۳ هزار تومان توسط دلالان خرید و فروش می‌شد، اما نرخ دیگر ارزها نامشخص بود.
ظاهرا محدودیتی برای تامین نوع ارز و مقدار آن هم توسط دلالان وجود ندارد و به گفته آنها هم نوع ارز به هر میزان قابل تامین است.

پیش از این قوه قضاییه از دستگیری تعداد قابل توجهی از دلالان و اخلالگران ارزی خبر داده بود، اما ظاهرا این عده فقط با تغییر ساعت کار خود توانسته اند بار دیگر به محل کار خود برگردند.