به گزارش افکارنیوز، محمد رضا نجفی منش گفت، در خصوص عدم پرداخت این وام هیچ گونه مشکلی با وزارت صنعت و معدن وجود ندارد، درصورتیکه تنها بانک مرکزی است که مشکل آفرینی می کند و با بهانه گیری های مختلف از جمله آوردن وثیقه سهام و یا بازپرداخت این وام در مدت شش ماه مانع از پرداخت این وام می شوند.

نجفی منش با اشاره با اینکه که تولیدات صنعت خودروسازی کشور از سال گذشته با ۴۵ در صد کاهش مواجه بوده است اظهار کرد: عدم پرداخت این وام باعثکاهش بیشتر تولید، تعدیل نیروی کار و در پی آن افزایش بیکاری می شود که در حال حاضر نیز برخی واحدهای تولیدی تعطیل و تعدادی از نیروهای کاری تعدیل شده اند، پس باید جدی تر این مسئله را بررسی کرد.

وی تصریح کرد: علی رغم مذاکرات انجمن با معاون اول رییس جمهور، رئیس مجلس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و گرفتن تاییدیه از سوی آن ها متاسفانه بانک مرکزی همچنان پاسخگو نیست.
نجفی منش در این خصوص افزود: بانک مرکزی با این برخورد به طور غیر مستقیم به خودروسازان اعلام می کند که واحدهای تولیدی خود را تعطیل کنند و چرخه تولید در صنعت خودروسازی را از کار بیاندازند.
وی در ادامه مشکلات پیش روی صنعت خودرو گفت: گشایش اعتبار ارزی برای واردات برخی قطعات در گذشته با ۱۰ درصد انجام می شد اما اکنون برای این گشایش اعتبار بانک ها تمام مبلغ را طلب می کنند، لذا به دلیل نبود نقدینگی نزد خودروسازان این خود دلیلی خواهد بود بر تعطیلی بیشتر واحدهای تولیدی.
دبیر انجمن قطعه سازان در مورد پیشنهاد برای زنده نگه داشتن صنعت خودروسازی گفت: اگر مسسولان به دنبال زنده نگه داشتن صنعت خودروسازی کشور هستند نسبت به پرداخت این وام به خودروسازان جدی تر باشند و تسهیلات ارزی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت در اختیار خودروساز قرار دهند.