به گزارش افکارنیوز، محمد حسن نژاد درگفت و گو با خانه ملت، با اشاره به گرانی محصولات لبنی اظهار داشت: گاوها علف می خورند نه دلار که هر روز قیمت ماست گران می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس شورای اسلامی درباره توزیع کوپن افزود: بحثکوپن به معنای برگشت به زمان جنگ و توزیع کوپن با آن دیدگاه نیست.

وی به بحثهای صورت گرفته پیرامون انتشارو توزیع کوپن گفت: بحثاین است که تمام کالاها با یک نرخ متعادل و واقعی کالا وارد و یا تولید ورشد قیمت ناشی ازافزایش قیمت دلار را دولت به مردم و یا تولیدکنندگان و واردکنندگان پرداخت کند.

حسن نژاد علت اصلی این بحثرا رانت خواری برخی از واردکنندگان از ارز دولتی عنوان کرد و افزود: گاهی اوقات واردکنندگان کالای وارداتی با ارز مرجع را به کشور دیگر صادر می کنند تا سود بیشتری کسب کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درادامه اظهارداشت: نابسامانی بازار کالا، نوسانات ارز و مشکل تولید دلیل گرانی ها نیست بلکه مشکل عدم نظارت بر بازار و گران فروشی است چرا که ۹۹ درصد کالاهای وارداتی با ارز مرجع وارد کشور شده و دلیلی بر گرانی آنها نیست.

نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس گفت: تعزیرات حکومتی باید وارد عمل شده و بر قیمت‌ها و نوسانات بی موردآن نظارت کند چرا که درشرایط کنونی با تورم مواجه نیستیم بلکه مشکل گرانفروشی است.

وی ادامه داد: اقتصاد ما قوی تر از آن است که لحن کوپن را استفاده کنیم و کلمه کوپن بار منفی دارد و این طور القا می کند که وضعیت اقتصادی خیلی نامناسب است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت :ما با سیاست حذف رانت ارزی و پرداخت پول از طریق شارژ کارت اعتباری مردم و تولیدکنندگان موافقیم به شرطی که کلمه کوپن از آن حذف شود.