به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، همه ساله با فرارسیدن فصل سرما مصرف گاز بخش خانگی در کشور افزایش می یابد و به دلیل آنکه توان تولید گاز در کشور محدود است شرکت ملی گاز ایران از تحویل گاز به نیروگاه ها و صنایع عمده کاسته و گاز مصرفی آنها را به بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده تخصیص می دهد.

این موضوع را نیز جواد اوجی در نشست خبری که اخیرا برگزار شده است اعلام کرده و می گوید: در مدت ۷ ماه گذشته حدود ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داده شد که در فصل سرما و با توجه به افزایش مصرف در بخش خانگی گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کاسته می شود.

کاهش گاز ارسالی به نیروگاه ها و صنایع عمده موجب نشده تا مشکلی در بخش نیروگاهی کشور رخ دهد. پیش از این نیز سید ناصر سجادی قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفته بود، از مدتها قبل کار ذخیره سازی سوخت مایع در مخازن نیروگاه ها انجام شده و هم اکنون این مخازن به طور ۱۰۰ درصد آماده هستند تا مشکل سوخت نیروگاها و صنایع را در روزهای پیک مصرف گاز برطرف کنند.

همچنین با اتمام توسعه فازهای پارس جنوبی توان تولید گاز کشور افزایش می یابد و بنابراین نیروگاه ها نیز می توانند در مدت فصل سرما از گاز طبیعی که سوختی پاک محسوب می شود استفاده کنند و دیگر نیازی به سوخت مایع نداشته باشند.