به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، رضا تقی‌پور امشب در مراسم رونمایی طرح شبکه ملی سازمان امور مالیاتی گفت: در تجربه مدیریت سوخت با کارتی کردن عرضه بنزین و گازوئیل بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیاردتومان هزینه شد که ظرف ۱۴ روز این هزینه برگشت.

وی افزود: تنها با جمع‌آوری اطلاعات مصرف سوخت میزان مصرف از روزانه ۸۰ میلیون لیتر به روزانه ۵۰ میلیون لیتر کاهش پیدا کرد در حالی که تعداد ماشین‌های جدیدی وارد چرخه مصرف شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال دوم برنامه پنجم شبکه علمی در تهران راه‌اندازی شده و همچین شبکه آموزش در ۴۴ هزار مدرسه کشور راه‌اندازی شده و اطلاعات این شبکه بر روی اینترنت قرار ندارد که در معرض سرقت باشد.

تقی‌پور افزود: شبکه سلامت در وزارت بهداشت ۴ هزار و ۴۰۰ نقطه را به هم متصل می‌کند همچنین شبکه اطلاعات گمرک، شبکه بازرگانی، شبکه تأمین اجتماعی و شبکه اوقاف راه‌اندازی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر اطلاعات مالیاتی در اختیار قرار گیرد با طراحی شبکه آن و همچنین تعریف امنیت شبکه می‌توان مدیریت اطلاعات را به راحتی انجام داد.

وی تأکید کرد: در طرح جامع مالیاتی شبکه اطلاعات مالیات با هشت شبکه دیگر در ارتباط خواهد بود.

تقیپور همچنین تأکید کرد: اگر شبکه جامع مالیات به درستی اجرا شود نشان میدهد سایر شبکههای مرتبط با آن به درستی طراحی شده است.