به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مهدی غضنفری تصریح کرد: آنچه تیم اقتصادی دولت از راه اندازی مرکز مبادلات ارزی انتظار داشت تا کنون محقق شده و به دنبال آن هستیم تا با کاهش نرخ دلار در این مرکز قیمت بازار آزاد را نیز هر چه بیشتر کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فاصله قیمت دلار در بازار آزاد و مرکز مبادلات کمتر از قبل شده است و برای تحقق بهتر این امر باید سطح درخواستها را با توجه بیشتر به مرکز مبادلات از بازار آزاد محدود کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با محدود کردن سطح تقاضاها و درخواستها در بازار آزاد ارز، مشتریان کمتری به این سمت هدایت می شوند در نتیجه شاهد کاهش قیمت در بازار آزاد خواهیم بود.

غضنفری با توجه به دستاوردهای مرکز مبادلات ارزی اظهار کرد: شایسته است که روند کاهشی قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی به نحوی ادامه پیدا کند و حتی به آن سرعت داده شود تا در آینده ای نزدیک، تولید و تجارت شاهد نرخی معقول تر برای ارز باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیش بینی بازار ارز بسیار مشکل است، افزود: این جریان به لحاظ پیچیدگی قابل پیش بینی صحیحی نمی باشد اما برنامه های دولت روند کاهشی نرخ ارز را دنبال می کند و امیدواریم این تا تحقق انتظارات ادامه پیدا کند.