واردات کالاهای لوکس به طور موقت آزاد شد

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا، در دستورالعمل جدید دولت خطاب به متقاضیانی که کالای آنها دراولویت دهم قرارگرفته ولی قادر به انجام ثبت سفارش نیستند آمده که این دسته از افراد در صورت داشتن قبض انبار از یکی از گمرک‌های اجرایی می‌توانند اقدام به ثبت‌سفارش کنند. البته به شرطی که تاریخ قبض انبار آنها تا ۲۸ آبان امسال باشد.

اعتبار ثبت سفارشات صادر شده تا ۳۰ آذرماه بوده و غیرقابل تمدید است. ضمن این که متقاضیان نیز حداکثر تا ۲۰ آذرماه برای پذیرش مهلت دارند.

ناگفته نماند که طبق این دستورالعمل، رعایت سایر مقررات مربوط به واردات کالا از جمله ضوابط فنی، استاندارد، گواهی‌های قانونی و مندرجات یادداشت ذیل فصول کتاب مقررات واردات و صادرات الزامی است.

همچنین با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی مفاد این اطلاعیه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام ثبت‌سفارشات مذکور، صرفا " در استان تهران صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته و پس از غربالگری اولویت‌های کالاهای وارداتی اعلام شد که ثبت سفارش کالاهای اولویت دهم به طور کلی ممنوع و واردات آن‌ها تا اطلاع ثانوی غیر ممکن است.

اولویت دهم شامل سایر حیوانات زنده، مرغ، خروس، اسب، گوشت پرندگان، کاغذ دیواری، موبایل، خودروی سواری، سیگار برگ، کیف، چمدان و لباس است. البته موبایل و خودروهای سواری دارای موتور با حجم زیر ۲۵۰۰ سی.سی از این فهرست خارج شده است.