به گزارش افکار ، مهندس نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در همايش اقتصاد مقاومتي مديران صنعت و بسيج کارخانجات تهران بزرگ که در شرکت ايران خودرو برگزار شد، با بيان مطلب فوق گفت: تحريم ها يک فرصت است و نه تهديد و بايد از ظرفيت هاي موجود هوشمندانه بهره برداري کرد.

وی تولید رانا و دنا، دومین و سومین خودروی ملی ایران خودرو را حاصل خلاقیت و تفکر بسیجی و خودباوری مهندسان ایرانی در شرایط تحریم های بین المللی دانست و اظهارداشت: اگر تحریم ها نبود صنعت خودرو به دانش طراحی پلاتفرم خودرو و قوای محرکه ملی دست نمی یافت.

مهندس نجم الدین تاکید کرد: تولید ۲۰۶ ساخت داخل، طراحی موتور ملی، ساخت قالب های بزرگ بدنه خودرو، خودکفایی درتولید موتورهای کم مصرف از مهم‌ترین اثرات مثبت تحریم های بین المللی است.

وی مقایسه صنعت خودروی ایران و کره را نادرست خواند و افزود: عمر صنعت خودروی ایران کم‌تر از ۱۷ سال است نه ۴۰ سال و این فاصله بین صنعت خودروی ایران و کره ناشی ازتفکرات وارداتی آن زمان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: با وجود تحریم های سنگین، همین که کارگران، چرخه اقتصاد و تولید را همچنان در حرکت نگه داشته اند و اجازه نداده اند دشمن از این فرصت استفاده کند، بارزترین نقش بسیج کارگری در جنگ اقتصادی است.
وی یادآورشد: در شرایط حاضر موضوعاتی نظیر وجدان کاری، فرهنگ کار، همت وتلاش مضاعف، الگوی اسلامی - ایرانی کار، ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات داخلی، ظاهر زیباو مورد پسند ایرانی و قابل رقابت با کالای خارجی برای پاسخ گویی به خواسته مقام معظم رهبری و جامعه از اقداماتی است که در دستور کار جدی گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی بر اساس الزاماتی از جمله مردمی کردن اقتصاد، استفاده حداکثری از زمان و منابع و امکانات و حرکت براساس برنامه است.

مهندس نجم الدین، مهم‌ترین مولف های اقتصاد مقاومتی را تعامل سازنده بین صنعت ودانشگاه عنوان کرد و اظهارداشت: ایران خودرو در ۶۰۰پروژه درقالب اینترشیب با دانشگاه‌های صنعتی کشور همکاری دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی گفت: در این مقطع تاریخی هر یک از ما باید نقش خودمان را بشناسیم و به نظر من یکى از بخش‌هاى مهمى که می‌تواند اقتصاد مقاومتى را پایدار کند، صنعت خودروست.

وی خاطرنشان ساخت: احداثسایت های تولید خودرو در مناطق مختلف کشور، پیشرفت چشم‌گیر در زمینه علم و فناوری، ارتقای جایگاه ایران در عرصه تولید خودرو، مشتری مداری و توجه جدی به مقوله ارتقای کیفیت از جمله نقاط قوت صنعت خودروست که منشا برکات و آثار مثبتی بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: تمامی بسیجیان پر تلاش عرصه ‌تولید و صنعت مصمم هستند تا در کنار کارفرمایان و کارآفرینان فهیم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و جهاد اقتصادی همت گمارند و بار دیگر دین خود را در جهاد و مبارزه مقدس با تهاجم اقتصادی استکبار جهانی ادا کنند.

مهندس نجم الدین درپایان ضمن اعلام حمایت از تلاش و جدیت دولت خدمتگزار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم تا در جهت رشد و بالندگی صنعت داخلی و ارتقای کیفیت تولید و کاهش هزینه‌های سر بار تولید اقدام کرده و از آحاد ملت همیشه در صحنه می خواهیم تا با مصرف کالای ایرانی از تولید ملی وسرمایه ایرانی حمایت کنند.

گفتني است ، همايش اقتصاد مقاومتي مديران صنعت و بسيج کارخانجات تهران بزرگ با حضور ، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين ، سردار کاظميني فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ( ص) تهران بزرگ ، شجاعي معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در شرکت ايران خودرو برگزارشد. همچنين درحاشيه اين همايش نمايشگاهي از دستاوردهاي کارگران بسيجي در سال توليد ملي با رويکرد اقتصاد مقاومتي در حوزه هاي دارويي ، قطعات فولادي ، لجستيک و صنعت خودرو با محوريت گروصنعتي ايران خودرو داير شده بود .