آغاز مجدد تولید بنزین در پالایشگاه آبادان

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالایشگاه ایران است که قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد. این پالایشگاه با راه‌اندازی طرح‌های بنزین‌سازی جدید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و بزرگترین پالایشگاه تولید‌کننده بنزین کشور محسوب می‌شود.

با این وجود در سال‌های اخیر این پالایشگاه با حوادثفراوان و بعضا عجیبی مواجه بوده است که به توقف تولید بعضی واحدهای این پالایشگاه منجر شده است، چنانکه در مراسم راه‌اندازی واحد کت‌کراکر جدید این پالایشگاه در حضور رئیس‌جمهور این واحد دچار حادثه و آتش‌سوزی شد پس از آن در اواسط آبان ماه سال جاری نصب پایه دوربین مدار بسته روی مسیر انتقال برق ۱۱ هزار ولت باعثخروج زودتر از موعد واحد CR ۱ پالایشگاه از مدار تولید شد. در تازه‌ترین مورد، واحد کت‌کراکر جدید این پالایشگاه به دلیل بی‌توجهی به مسائل فنی از مدار تولید خارج و مشکلات جدی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه گفت: اورهال واحد CR۱ پالایشگاه آبادان که در آبان ماه گذشته به دلیل اختلال ناشی از نصب دوربین مدار بسته ۶ روز زودتر از موعد آغاز شده بود در یکی دو روز آینده به پایان می‌رسد و این واحد در یکی دو روز آینده وارد مدار می‌شود.

*تولید بنزین پالایشگاه آبادان ۴۸ ساعت آینده از سر گرفته می‌شود / نیازی به واردات نداریم

یک مقام مسئول در وزارت نفت تاکید کرد: واحد FCC جدید نیز در چند روز آینده وارد مدار خواهد شد و اتفاقات فنی در پالایشگاه‌ها جزئی از کار است و احتمال وقوع انواع اتفاقات فنی وجود دارد.

وی افزود: تا ۴۸ ساعت آینده تولید بنزین پالایشگاه آبادان از سر گرفته می‌شود و واحد FCC جدید نیز به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای جایگزینی کل بنزین تولیدی پالایشگاه آبادان از ذخایر موجود کشور استفاده و آن را مدیریت می‌کنیم و نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت.

۱۵ میلیون لیتر از بنزین مورد نیاز کشور در پالایشگاه آبادان تولید میشود که ۲۳ درصد از کل بنزین تولیدی کشور و ۲۶ درصد از تولید بنزین پالایشگاهی کشور را به خود اختصاص داده است.