به گزارشافکارنیوزبه نقل از خبرآنلاین، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: هربنگاه اقتصادی می تواند بر اساس عوامل افزایش قیمت تمام شده از جمله تورم، تغییرات نرخ ارز و بورس و نرخ جهانی و مسائل قانونی و ضوابط متقاضی افزایش قیمت باشد اما ما در سازمان حمایت مستندات را مورد توجه قرار می دهیم.

سید جواد تقوی همچنین در زمینه افزایش قیمت خودرو افزود: ما بازه زمانی را در افزایش قیمت خودرو مورد توجه قرار می دهیم اما برای درخواستهای مجدد افزایش قیمت، خودروسازان حتما باید اسناد خود را ارائه کنند و در کارگروههای مربوط بحثشود و اگر تاییدیه بگیرد برای تصمیمات آتی مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: هنوز در بررسی کارشناسی چیز جدیدی را دریافت نکردیم.

وی تاکید کرد: معیار افزایش قیمت با توجه به نوع کالا و خدمت متفاوت است و اگر کالایی سهم ارز بری بالایی دارد و ضریب وابستگی به وارداتش بالاست، نرخ جهانی و تغییرات نرخ ارز در آن فوق العاده تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: اما اگر کالایی در داخل تولید می شود بیشتر هزینه حمل و نقل و مواد اولیه وهزینه های بالاسری و.. در قیمت تمام شده آن تاثیر گذار است که در اینجا صحبت از قیمت نهایی و سود عمده و خرده ای است که ما در چارچوب ضوابط قانونی به آن می دهیم.

تقوی همچنین اظهار کرد: باید بین گرانی و تغییرات منطقی قیمت و تخلف اقتصادی تفاوتی قائل شویم چراکه در تخلف شخص یا بنگاه متخلف علاوه بر همه اینها می خواهد سود بیشتری ببرد که سازمان حمایت حتما برخورد شدیدی با آْنها خواهد کرد.

وي خودروهاي لوكس را با حجم موتور بيش از ۲۴۰۰ سي سي توصيف كرد و گفت : تصميم گيري در حوزه خودرو بيشتر در كميته خودرو و حوزه سياستگذاري عالي آن اتفاق مي افتد اما تفاوتي بين خودروهاي لوكس و خودروهايي كه دهك هاي پايين جامعه استفاده مي كنند قائل هستيم و شايد از اين به بعد ارز بري خودروهاي لوكس با محدوديتهاي بيشتري روبرو شود و براي اين بخش دقت بيشتري در محاسبات داريم.