به گزارش افکارنیوز، محمدعلی واقفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی کاهش هزینه‌ی سفر به ایران، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز این امکان را به آژانس‌ها داده تا قیمت تورهای ایران را متعادل کنند و تا کنون استقبال خوبی از قیمت‌های جدید شده است.

او یادآوری کرد: در سال‌های گذشته تورمی در کشور وجود داشت که براساس آن، قیمت تورها هم افزایش می‌یافت و با توجه به این‌که یک تور شامل زنجیره‌ای از خدمات حمل و نقل، اقامت و تغذیه می‌شود و تمام این سال‌ها هزینه‌ی این خدمات متناسب با تورم، افزایش یافته است، ما هم مجبور بودیم تحت تأثیر این شرایط یا از سود خود کم کنیم یا قیمت‌ها را بالا ببریم.

این تورگردان گفت: قیمت‌های قبلی تور در ایران، اصلا قابل رقابت با دیگر کشورهای فرهنگی، مانند ترکیه و تونس نبود؛ اما حالا به‌خاطر گران شدن ارز، خوشبختانه قیمت‌های تور ایران هم کاهش یافته و با این کشورها قابل رقابت شده و فرصتی را ایجاد کرده است تا تعداد بیشتری از گردشگری بخواهند به ایران سفر کنند.

البته واقفی به شرایط بیثباتی که تحت تأثیر نرخ ارز در ایران ایجاد شده است نیز اشاره و اضافه کرد: قیمتی که اکنون برای تورهای ایران در نظر گرفته شده، براساس شرایط فعلی و نرخ کنونی ارز، تعیین شده و ما نمیدانیم اگر قرار باشد این شرایط تغییر کند، چه چیزی پیش میآید؛ ولی به هر حال اکنون قیمتها را کمتر کردهایم و شرایط قابل رقابت شده است.