به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، معاملات آتی امروز سکه بدون حضور قرارداد آذرماه به دلیل اتمام زمان معاملاتی آن صورت پذیرفته و بر دیگر قیمت‌ها نیز تأثیر منفی گذاشته است.

بر همین اساس طی روزهای اخیر قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشت و سیر بسیار کند همراه با نوسان کاهشی را طی می‌کند.

بر اساس این گزارش، دلار در بازار غیر رسمی ۲ هزار و ۹۹۳ تومان و سکه طرح جدید بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۰۹ هزار تومان، سکه گرمی ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای فروش عرضه شد.

بر همین اساس احسان غفوریان، مدیر آتی کارگزاری‌ مشاوران سهام در گفت‌وگو با فارس درباره قیمت‌های امروز سکه، اظهار داشت: امروز شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار نقدی بودیم و در صورت افزایش قیمت دلار قطعا قیمت‌های نقدی و آتی تحت تأثیر قرار گرفته و افزایش خواهد یافت ولی اکنون قیمت‌ها ثابت است.

وی ادامه داد: قیمت‌های معاملاتی آتی امروز سکه نسبت به روز گذشته به طور میانگین حداقل ۱۵ هزار تومان کاهش یافت تا طی روزهای اخیر به طور میانگین قراردادهای دی و بهمن با افت حداقل ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی مواجه شوند.

مدیر آتی کارگزاری مشاوران سهام با بیان اینکه قراردادهای آتی امروز سکه نسبت به روز گذشته کاری خود بازهم کاهش داشته است، گفت: هم‌اکنون معاملات قرارداد سکه موعد دی به طور منفی و موعد بهمن نیز روی صفر و یک انجام می‌شود.

غفوریان همچنین با اشاره به قیمت‌های امروز معاملات آتی سکه، افزود: قراردادهای آتی دی و بهمن به ترتیب یک میلیون و ۲۴۳ هزار تومان و یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان معامله می‌شوند.

به گزارش فارس، روز بیست‌وپنج آذرماه جاری معاملات آتی سکه در حالی پایان یافت که قراردادهای تحویل دی و بهمن به ترتیب با قیمت تسویه شده یک‌میلیون و ۲۴۱ هزار تومان، یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان داد و ستد شد.

این گزارش میافزاید؛ قرارداد آتی آذرماه در آخرین روز معاملاتی با قیمت تسویه شده یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان به پایان رسید.