به گزارش افکارنیوزبه نقل از دنیای اقتصاد، دیروز قیمت‌ها به افق بالاتری نسبت به روزها و هفته‌های اخیر رسید. دیروز تا ساعت ۱۴ نرخ دلار بر تابلو صرافان به ۳۰۷۰ تومان افزایش یافت که نسبت به روز دوشنبه ۴۵ تومان رشد قیمت ثبت کرد.

نرخ سکه نیز در این شرایط با افزایش تقریبا ۲۰ هزار تومانی تا ۱ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان بر تابلوها افزایش نشان داد. روز گذشته در حالی که قیمت جهانی طلا تقریبا مسیری کاهشی را تا ظهر طی می‌کرد، قیمت سکه و گرم طلای ۱۸ عیار همچنان افزایشی بود که افزایش قیمت دلار مهم‌ترین نقش را در جابه‌جایی قیمت آن بر عهده داشت.

دیروز بازتاب برخی اظهار نظرها در فضای سیاسی کشور در خصوص مذاکره مستقیم با آمریکا و همچنین خبرهایی مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو که برخلاف اهداف مورد نظر مقامات صنعت خودرو، موجب شد تا قیمت نوسان بیشتری داشته باشد. برخلاف برخی اظهارنظرهای روز دوشنبه وزیر خارجه، دیروز از رفتار متناقض آمریکایی‌ها و همزمانی افزایش میزان تحریم‌ها و در عین حال صحبت از مذاکره مستقیم با ایران انتقاد کرد.

عباسی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در این رابطه گفت که غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ایران بر اساس نیازهای داخلی انجام می‌شود و به خاطر خوشایند دیگران از آن صرف‌نظر نمی‌شود. سخنگوی وزارت خارجه نیز گفت که اگر حقوق مارا به رسمیت بشناسند، نگرانی‌های غربی‌ها را برطرف می‌کنیم. این خبرها که برخلاف روزهای اول هفته فضایی متفاوت با سیاست‌های غربی‌ها را به همراه داشت، در بازار واکنش‌هایی به شکل افزایش قیمت‌ها را در پی داشت. در فضای اقتصادی نیز همانطور که اشاره شد آزادسازی قیمت خودرو‌ها خبری تاثیرگذار ارزیابی شد.

افزایش قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان و آزادسازی قیمت برای آنها به گمان برخی تقاضا برای واردات خوروهای لوکس را بیشتر خواهد کرد. در این روزها البته بالارفتن قیمت درهم امارات نیز خود حدیثمفصلی است. در این روزها قیمت درهم مرتبا در بازار در حال افزایش است. دیروز قیمت حواله دلار با درهم ۸۳۵ تومانی تقریبا ۳۰۶۶ تومان بود. قیمت سایر ارزها هم با افزایش مواجه بود. یورو ۴۰۷۰ تومان و پوند انگلیس ۴۹۶۵ تومان فروخته شدند.

در بازار سکه، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با ۱۵ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان رشد قیمت مواجه شدند و به ۶۱۵ هزار تومان و ۳۱۰ هزار تومان رسیدند. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با تقریبا ۳۲۰۰ تومان افزایش تا ۱۲۵ هزار و ۴۷۰ تومان بالارفت.
در بازارهای جهانی قیمت طلا با اینکه در بازار لندن از ۱۷۰۴ دلار هم بالاتر رفته بود تاغروب و نزدیک شدن به بازار نیویورک دوباره به زیر ۱۷۰۰ دلار رسید.

تعداد ثبت سفارش‌های مرکز مبادلات ارزی ۱۰۸۲۵ فقره اعلام شد

همچنین خبر رسید که مرکز مبادلات ارزی کشور در بیست و هفتم آذرماه، تعداد ۱۹۹ فقره سفارش را جهت تخصیص ارز به ثبت رساند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با محاسبه عملکرد روزهای پیشین، تعداد ثبت سفارش‌های پذیرفته شده در این مرکز به رقم ۱۰۸۲۵ فقره رسید.
قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی روز گذشته بدون تغییر در سطح ۲۴ هزار و ۵۹۱ ریال باقی ماند، اما یورو با ۴۲ ریال افزایش تا ۳۲ هزارو ۳۸۸ ریال بالارفت.