به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی ظهر امروز(سه‌شنبه) در جلسه «‌بررسی مسائل صاحبان طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی کشور» ‌ با بیان اینکه " رفع مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند تدابیر و راهکارهای اساسی است "، ‌تصریح کرد: تلاش می‌کنیم پس از جمع‌بندی مشکلات، یکی از جلسات هیات دولت را به بررسی موانع این بخش اختصاص دهیم تا با حضور عالی‌ترین مقام هر دستگاه، بتوانیم نتایج مطلوبی را حاصل کنیم.

وی همچنین از علیشیری رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، خواست موانع و چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران خارجی را به دقت بررسی و جمع‌بندی آن را به دولت منعکس کند تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی و مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران هموار شود.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در جلسه تاکید کرد: ‌ افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور از اولویت‌های اصلی دولت است و موانع موجود در این زمینه باید برطرف شود.

رحیمی جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور را گامی مهم و موثر در رشد اقتصادی دانست و با تاکید بر اینکه " جذب سرمایه‌گذاری خارجی نقش مهمی در دور زدن تحریم‌ها دارد "، از دستگاهها و بخش‌های مربوطه خواست تا حد امکان زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی را هموار و شرایط لازم را برای توسعه فعالیت آنها فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این جلسه که وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشت، ‌ شماری از مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های خارجی و صاحبان طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، میزان اشتغال‌زایی و حجم صادرات شرکت‌های خود، مهمترین مشکلات و مسائل موجود را مطرح کردند.

مسائل ارزی، مشکلات جابجایی و انتقال پول، مسائل مالیاتی و برخی مقررات دست و پا گیر، از جمله موانع و مشکلاتی بود که صاحبان طرحهای سرمایهگذاری خارجی کشور مطرح کردند و معاون اول رییسجمهور نیز از آنها خواست تمام مشکلات را با جزئیات کامل به صورت مکتوب ارائه کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.