به گزارش افکار، مهرداد الياسي مدير طراحي سيستم هاي كنترلي و قواي محركه مركز تحقيقات ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: با تاكيد مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو و براساس برنامه هاي راهبردي ، استفاده محصولات ايران خودرو از سوخت هاي بيو اتانول (E۵)و (E۱۰) دردستور کار قرار گرفت.

الیاسی با تاکید بر این که محصولات ایران خودرو شرایط مصرف سوخت اتانول را دارند، گفت: با انجام آزمایش های صورت گرفته و تست های ادواری، خودروهای تولیدی ایران خودرو شرایط استفاده از سوخت E۵ را دارا هستند.

مدیرطراحی سیستم های کنترلی و قوای محرکه مرکز تحقیقات ایران خودرو به مزایای این نوع سوخت اشاره کرد و گفت: با مصرف این نوع سوخت(E۵ و E۱۰) که ۹۵ و ۹۰درصد بنزین و پنج و ۱۰درصداتانول است، شاهد افزایش گشتاور موتور و کاهش آلایندگی های محیطی و حذف ماده MTBE خواهیم بود.

الیاسی در پایان گفت: انواع موتورهای تولیدی در ایران خودرو مانند تی یو ۵، ای اف ۷ و ایکس یو ام، قابلیت استفاده ازاین سوخت را دارند.

گفتني است، گروه صنعتي ايران خودرو در افتتاح مجموعه آزمايشگاه هاي ملي انرژي هاي تجديدپذير دانشگاه تربيت مدرس، پژو ۲۰۶ ساخت داخل با سوخت اتانول را به نمايش گذاشت.