به گزارش افکار، وانت زامياد هم اکنون در سه نوع انژکتوري تک سوز(Z۲۴NI)، انژکتوري دوگانه سوز(Z۲۴NIB) و ديزل(Z۲۸ND) توليد و روانه بازار مي شود.
براساس این گزارش، نوع موتور این وانت در مدل بنزینی و گازسوز Z۲۴I انژکتوری با تزریق سوخت گاز و بنزین به روش چند نقطه ای و زمان بندی پاشش سوخت در حالت های گاز و بنزین است و در نوع دیزلی ۸CRZ مجهز به سیستم پاشش سوخت Common Rial می باشد.
محصول وانت زامیاد چهار سیلندر خطی با حجم موتور دو هزار و ۴۰۰سی. سی در نوع بنزین و گاز و دو هزار و ۸۰۰سی. سی در نوع دیزلی است. حداکثر قدرت موتور بنزینی ۱۰۰اسب بخار در ۴۸۰۰دور در دقیقه، قدرت موتور گازسوز ۹۰اسب بخار در دور موتور rpm۴۸۰۰ و حداکثر قدرت موتور دیزلی در این خودرو ۹۳ اسب بخار در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است.
این گزارش می افزاید که وانت زامیاد در نوع بنزینی و گازسوز استاندارد یورو۲ و در نوع دیزلی استاندارد آلایندگی یورو۳ را پاس می کند.
مصرف سوخت این خودرو در مدل بنزینی ۱۳لیتر در هر ۱۰۰کیومتر و در نوع گازوئیلی ۹لیتر به ازای هر ۱۰۰کیلومتر اعلام می شود.
هم اکنون محصول وانت زامیاد در ۱۲ کاربری شامل میکسر بتن، باری، جرثقیل، یخچال دار، یدک کش، حمل مایعات، نظافت شهری، حمل زباله، آتش نشانی، مسقف باری، کمپرسی و اسکلیپ لودر تولید و عرضه می شود.
بنابر این گزارش، وانت زامیاد از نقش بسیار مهمی در حمل خرده بارها در کشور برخوردار است. هم اکنون به طور میانگین ظرفیت حمل بار این محصول حدود ۲.۵ تن، وزن حمل بار ناخالص آن ۳.۵ تن و میزان حمل بار خالص آن ۲.۱ تن است و با توجه به تردد حدود ۸۰۰ هزار دستگاه وانت زامیاد در کشور، چنانچه به طور میانگین یک تن بار توسط هر یک از این خودروها جا به جا شود روزانه ۸۰۰ هزار تن بار بوسیله این محصول گروه خودروسازی سایپا نقل و انتقال می یابد.
يادآور مي شود که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد حمل بارهاي برون شهري توسط وانت زامياد صورت مي گيرد.