لایحه بودجه امسال با وجود اینکه طبق قانون باید آذر هر سال از سوی دولت به مجلس ارائه شود هنوز با گذشت دو ماه از تاریخ مقرر و سپری شدن روزهای پایانی بهمنماه، این لایحه برای بررسی به نمایندگان مجلس تحویل داده نشده است.

به گزارش اکونیوز، هفته گذشته سید شمس‌الدین حسینی از نهایی شدن کلیات لایحه بودجه ۹۰ خبر داده و گفته بود: تا آخر هفته(پنج‌شنبه گذشته) این لایحه برای بررسی در اختیار مجلسی‌ها قرار خواهد گرفت.

البته درحالی که سخنگوی اقتصادی دولت به این مهم تأکید کرده بود، میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه این لایحه در هفته آینده(هفته جاری) به مجلس خبر داده و در خصوص علت تأخیر در ارائه لایحه بودجه ۹۰ به مجلس نیز گفته است: یکی از علل و عوامل تأخیر در ارائه بودجه ۹۰ توسط دولت، بررسی و تصویب دیرهنگام برنامه پنجم توسعه کشور در مجلس است.

وی البته خاطرنشان کرده بود که نمایندگان می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق در همین زمان اندک به بررسی کامل لایحه بودجه بپردازند.
با این حال پیش‌بینی می‌شد برای آغاز هرچه سریعتر بررسی لایحه بودجه ۹۰، دولت امروز این لایحه را به مجلس می‌برد تا بهارستان نشین‌ها برنامه‌های خود را برای شروع بررسی تنظیم کنند.
ارسلان فتحیپور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ضمن تأئید این خبر که هنوز لایحه بودجه ۹۰ به مجلس نیامده است به فارس گفت: تا این ساعت لایحه بودجه سال آینده به مجلس نیامده و هر زمان که این لایحه به مجلس بیاید بررسیها با توجه به زمانبندی آغاز میشود.