حذف اوراق بهادار نیم برگی و یک برگی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای توسعه فنآوری این سازمان با اشاره به دیدارهای انجام شده با رییس مجلس شورای اسلامی، رییس مرکز پژوهشهای مجلس و رییس و اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: نقطه مشترک تمامی این دیدارها، تأکید و حمایت مجلس بر اجرای سیاست ها و برنامه های تکلیفی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

احمد تویسرکانی افزود: تبیین برنامه ها و سیاست های در دست اقدام و طرح مسایل و مشکلات اعتباری سازمان برای نمایندگان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به زعم آنها، سازمان ثبت اسناد کشور با عنایت به سطح درآمدزایی بالایی که درمقایسه با سایر دستگاه‌های اجرایی دارد، نباید در این راستا با مشکلات خاصی مواجه شود.

وی گفت: هر آنچه که هم اکنون در ابعاد مختلف توسط سازمان در حال اجراست در راستای اجرای تکالیف قانونی و مصرح در برنامه های توسعه کشور است و آثار و نتایج این اقدامات از ابعاد مختلف دارای اهمیت و توجه است.

تویسرکانی یادآور شد: علیرغم تمامی مشکلات و کمبودها، توفیقات خوبی در عرصه اجرای تکالیف قانونی و اعمال تغییر در فرآیندهای ثبتی حاصل شده که آثار آن در همین مدت کوتاه به خوبی نمایان است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: رفع بعضی از مشکلات سازمان ثبت نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است تا مجلس نیز با لحاظ درآمدزایی سازمان و نقش حاکمیتی آن و اهمیت تثبیت مالکیت و حق و حقوق جامعه، حمایت قانونی خود را معمول دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع استفاده از اوراق بهادار در دفاتر اسناد رسمی کشور گفت: با عنایت به لزوم ایجاد بسترهای لازم در جهت ثبت آنی معاملات که از مهمترین تکالیف سازمان ثبت در برنامه پنجم توسعه کشور است، هماهنگی لازم برای حذف اوراق نیم برگی و یک برگی از فرآیند کاری دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته است.

تویسرکانی یادآور شد: به زودی دفاتر می توانند از طریق فضای مجازی نسبت به دریافت فرمهای مورد نیاز جهت تنظیم اسناد رسمی از طریق سیستم نرم افزاری متمرکز سازمان اقدام کنند.