به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، احمدوند افزود: کل سبد سهام عدالت به ۳۰ شرکت سرمایهگذاری استانی اختصاص پیدا کرده است و امکان داد و ستد سهام عدالت فقط با ورود این شرکتها به فرابورس امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: ارزش برگه‌های سهام عدالت از زمان واگذاری تاکنون چند برابر شده است و توصیه می کنیم مردم سهام عدالت خود را همچنان نگهداری کنند تا ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت برآورد و ارزیابی شود.

احمد وند افزود: تا زمان ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص نمی‌شود اما ارزش ان بیشتر شده است.

وی گفت: برای ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سه شرط لازم است که شرط نخست، تبدیل این شرکت‌ها به شرکت‌های سهامی عامل و شرط دوم نیز تصویب اساسنامه

جدید این شرکت‌ها در سازمان بورس و شرط سوم هم افزایش سرمایه این شرکت‌هاست که همه این مراحل در دست اجرا قرار دارد.

احمدوند ابراز امیدواری کرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حداکثر تا سال آینده وارد فرابورس شود و پس از آن هم ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص و امکان دادوستد سهام عدالت فراهم می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: پس از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس سهام هر نفر متناسب با اقساط واریز شده‌اش به خزانه دولت، آزاد و امکان دادوستد آن فراهم می‌شود و اگر شخصی یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشد و از این میزان اقساط ۵۰۰هزار تومان به خزانه دولت واریز شده باشد، ۵۰درصد از کل مبلغ سهام عدالت وی آزاد می‌شود و می‌تواند بفروشد و در مورد سهام باقیمانده نیز پس از پرداخت بقیه اقساط می‌تواند بفروشد.

وی تأکید کرد: همچنین دو دهک پایین جامعه شامل ۵۰درصد تخفیف هم میشوند که این میزان تخفیف با احتساب اقساط واریز شده به خزانه درنظر گرفته خواهد شد.