به گزارش افکار، نیما چنگیزی مدیر مهندسی خودرو مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در گفت و گو سایپا نیوز اظهار داشت: وانت وانت سایپا خودروبی است که عمدتاً برای کاربری های سبک وشهری طراحی شده است و کاربری اش نسبت به وانتهای سبک موجود در بازار متفاوت بوده و عمدتاً از نظر استایل کاربری های این وانت کاربری های سبک در نظر گرفته شده است.

چنگیزی با بیان اینکه این مدل خودرو تجاری تا کنون در بازار وجود نداشته است افرود: این خوردو برای کاربری های خاص تدارک دیده شده است وامید است بزودی بازار خود را پیدا خواهد کردو طبیعتاً ورود این محصول به بازار باعثافزایش حق انتخاب مشتریان خواهد شد.

مدیرمهندسی خودرو مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا افزود: بر اساس برنامه ریزی های بوجود آمده ین خودرو تمامی استاندراد های مورد نیازرا برای وانت های از این دست را دارا بوده و در این مورد نیز باید توجه داشت استانداردهای مورد نیاز خودروهای وانت با خودروهای سواری کاملاً باهم تفاوت دارند.

چنگیزی ادامه داد: برآورد سایپا براین بوده است که قابلیت های موردنیاز این خودرو راارتقاء داده و آن را مناسب هر سلیقه و هر درآمدی کنیم و این خودرو قابلیت ارتقاء استانداردها را نیز داراست.

نیما چنگیزی با اشاره به این موضوع که سایپا ۱۵۱ حداقل ۱۰ سال عمر مفید در نظر گرفته شده است افزود: ما می توانیم محصولمان را بیشتر از این میزان بهبود در نگهداشت داشته باشیم و تمامی قابلیت هادر آن دیده شود.

وی درخصوص استانداردهای یورو ۴ در وانت کارا نیز اذعان داشت: این خودرو قابلیت آن را دارد که با موتورهای ایکس۱۰۰ ما یورو ۴ عرضه شود و بعضاًَ نیز قابلیت ارتقاء به یورو ۵ هم خواهد داشت و بسته به نوع درخواست مشتریان در ایربگ و ABS نیز دراین خودرو دیده شده و می توان در مراحل بعدی این تنظیمات را به خودرو اضافه کرد.