زمینه‌سازی آزاد کردن نرخ بلیت هواپیما

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مراسم گرامیداشت یومالله ۱۲ بهمن، سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، صبح امروز در محل ترمینال شماره ۱ فرودگاه بینالمللی مهرآباد برگزار شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی(حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد) و تنی چند از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی حضور داشتند.

بنابراین گزارش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، از ورود بیش از ۷ فروند هواپیما تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور خبر داد و افزود: در دو ماهه اخیر تلاش کردیم که زمینه‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را فراهم کنیم.

حمید رضا پهلوانی بیان اینکه تنها شرط تامین صندلی پرواز، تامین منابع ارزی ایرلاین‌ها است، تصریح کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی بتوانند این منابع ارزی را تامین کنند در یک پروسه کمتر از یک ماه شاهد افزایش ۲ درصدی تعداد صندلی پرواز خواهیم بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: آزاد‌سازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی یک سیاست کلان است که نیاز به هماهنگی میان قوه مجریه و مقننه دارد.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت بلیت هواپیما یکی از تصمیماتی بوده است که به دنبال قیمت سوخت انجام گرفت و باید اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حرکت به سمت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستیم اما اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد به هماهنگی دو قوه مجریه و مقننه مربوط است.

پهلوانی درباره بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار داشت: بدهکاری شرکت‌ها به دلیل استنباط‌های متفاوتی است که از بخش‌های مختلف برای این صنعت دارند؛ این امر نیازمند هماهنگی است تا بخشنامه‌ها به صورت مدون و یکنواخت اجرایی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ‌مدیران ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در این جلسات به دنبال اجرای سیاستی هستیم تا بدهی شرکت‌های هواپیمایی پرداخت شده و یا کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اقتصادی شدن فرودگاه‌های کشور توضیح داد: در حال حاضر ۳ فرودگاه اقتصادی کشور منبع اقتصادی مناسبی برای تامین هزینه‌های دیگر فرودگاه‌ها هستند و خوراک اقتصادی برای فرودگاه‌های دیگر به شمار می‌روند که از قبل هم این شیوه معمول بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: فرودگاههای بین المللی کشور تامین منبع فرودگاههای دیگر را انجام میدهند ضمن آنکه شرکتهای منفعل هم باید در تامین بدهی خود به شرکت فرودگاهها بهتر عمل کنند.