به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، مرتضی هاشم پور پیش از ظهر امروز ۱۴ بهمن ماه ۹۱ در نشست خبری که در سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۷۴ پروانه بهره برداری به ارزش ۳ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان در استان وجود دارد که به لحاظ تعداد مازندران مقام هشتم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در مازندران ۱۵ و اشتغال زایی ۱۱ است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: از ۳ هزار و ۳۷۴ واحد بهره برداری ۱۵۴ فقره طی ۱۰ ماهه گذشته با حجم ۲۰۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت ایجاد شده است.

هاشم پور افزود: همچنین طی ۱۰ ماهه امسال ۳۸۱ نفر جواز تاسیس دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال ۵ واحد صنعتی در شهرستان های قائمشهر، ساری، بابل و میاندرود به با حجم سرمایه گذاری ۹ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۵۸ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی ما با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند گفت: دلیل مشکل سرمایه در گردش نوسانات نرخ ارز، افزایش نرخ حمل و نقل و افزایش دستمزدها است.

هاشم پور تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته تا برای تامین کسری سرمایه در گردش ۱۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی، ریالی شود و به حوزه تولید اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: نیاز واقعی سرمایه در گردش فعال توسط کارگروهی در استان‌ها برآورد شده است و به وزارت صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام می‌شود و این واحدها به بانک معرفی می شوند که شرط آن ثبت نام در سایت بهینه یاب است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹۸ واحد صنعت درخواست خود را ارسال کرده‌اند که مبلغ ۴۹۵ میلیارد تومان که از فیلتر استانی خارج شده و به وزارتخانه ارسال شده است.

هاشم پور با اشاره به اینکه پرونده ۱۶۶ واحد صنعتی به مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان تایید شده است، افزود: این پرونده‌ها با بهره بانکی ۱۶ درصد به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه چند سالی است که در ۶ ماهه دوم سال به ذخیره سازی میوه و مرکبات می‌پردازیم، گفت: سالانه ۵۰ هزار تن به ذخیره سازی میوه و مرکبات اختصاص می‌یابد که تاکنون ۳۵ هزار تن ذخیره سازی صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره ذخیره سازی در برنج و ارقام پرمحصول اظهارداشت: ۶ هزار تن برنج با مبلغ ۱۱ میلیارد تومان ذخیره سازی کرده‌ایم.

هاشم پور تصریح کرد: امسال در بازرسی و نظارت ۳۲۵ هزار بنگاه اقتصادی اعم از تولیدی و صنفی مورد بازرسی بازرسان استان قراتر گرفته که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۰۰ فقره منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ دائماً در حال دریافت شکایات و به هیات بازرسی جهت انجام بازرسی فرستاده می شود گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ گزارش از طریق تلفن ۱۲۴ دریافت کرده‌ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا(پاییزه و بهاره بهاره) گفت: نمایشگاه بهاره از ۱۵ لغایت ۲۵ اسفند ماه و نمایشگاه پاییزه نیز در مهر ماه برپا می‌شود.

هاشم پور با اعلام اینکه تنظیم بازار از ماموریت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت است اظهار کرد: تنظیم بازار سبب تامین کالاهای مورد نیاز استان شده و سبب می‌شود قیمت کالاهای موجود در استان نیز سقوط نکند.

وی تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۱۷۱ هزار تن انواع فرآورده‌های نفتی، گندم‌، کاغذ و آهن آلات به ارزش هزار و ۱۲۱ میلیون دلار واردات داشته‌ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۱۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته رشد ۴۵ درصدی داشته است.

هاشم پور ادامه داد: صادرات در سه حوزه مواد غذایی، محصولات کشاورزی و انواع مواد معدنی به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه، قطر و امارات صورت میگیرد.