افکار

- آقای رادمرد در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: مقرر شد مرغ ذخیره شده در اختیار شبکه های توزیع به صورت گسترده قرار گیرد.

وی افزود: طی چند روزگذشته حدود ۱۰ هزارتن گوشت مرغ از این مقدار(۱۸هزار و ۵۰۰ تن) توزیع شده است.

رادمرد گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار انجمن تولید کنندگان گوشت قرمز نیز باید گوشت قرمز با قیمت مناسب در اختیار شبکه های توزیع قرار گیرد و براساس پیشنهادهایی که درجلسه شد قیمت گوشت قرمز حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین بخشی از تولید پسته هم هفته آینده در اختیار نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، شبکه های توزیع و واحدهای خرده فروشی خشکبار قرار خواهد گرفت.

رادمرد به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مقدار سپرده یا ال سی برای گشایش اعتبار تجار و واردکنندگان اشاره کرد.

وی گفت: این مهم با هماهنگی رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت پس ازنهایی شدن از۳۰ درصد سپرده برای گشایش اعتبار به حدود۳۰ درصد کاهش می یابد که توان تجار در تامین و واردات کالاهای اساسی را ارتقاء خواهد داد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی افزود: برای تنظیم قیمت حاشیه سود بازار برنج با توزیع آن مقرر شد ارز مرجع برای واردات برنج، مبادله ای شود؛ اما همچنان ارز مرجع برای بازرگانی دولتی به عنوان تامین کننده کالاهای اساسی بویژه برنج وجود دارد تا این کالا به قیمت مناسب در اختیار اقشار کم درآمد جامعه قرار گیرد.

عرضه پوشاک در۳ هزار واحد البسه باقیمت مناسب

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از فروش بهاره حدود ۳ هزار واحد منتخب پوشاک در کشور خبر داد.

آقای فراهانی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این واحدهای منتخب شناسایی شده با درج مشخصات واحد خود موظفند قیمت پوشاک را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش به فروش برسانند.

وی همچنین از آغاز عملیات بازرسی و نظارت بر قیمت ها علاوه بر استان تهران در ۳۰ استان دیگر کشور هم خبر داد.

رئیس اتحادیه خشکبار کشورهم در جمع خبرنگاران گفت: برای رفاه حال مردم با توجه به تقاضاهای مضاعف خرید آجیل، خشکبار و پسته درایام شب عید؛ مقرر شد قیمت های نهایی اتحادیه عصر یکشنبه از سوی این اتحادیه اعلام شود.

احمدی افزود: قیمت پسته همانطوری که در دو روز گذشته ۳ تا ۴ هزار تومان افت کرده سعی می شود کاهش یابد تا قدرت خرید مردم بیشتر شود.

رئیس شورای اصناف کشور هم از گشایش ۴۰۰ مرکز عرضه مستقیم کالا برای تنظیم بازار شب عید در کشور خبر داد.

آقای نوده فراهانی در جمع خبرنگاران گفت: کیف، کفش، پوشاک، لوازم ورزشی، آجیل، خشکبار، شکلات و شیرنی، مواد غذایی و پروتئینی از جمله کالاهایی است که دراین نمایشگاه ها عرضه می شود.

وی افزود: این مراکز در تهران به جز مصلای تهران که نمایشگاه عرضه مواد غذایی است( از امروزتا ۲۵ اسفند ادامه دارد) در چهار محل دیگر شامل پارک ارم، بوستان ولایت، حکیمیه تهرانپارس و فرهنگسرای خاوران از نهم تا بیستم اسفند گشایش می یابد.