عرضه ۵ هزار دستگاه وانت پی. یو. وان

به گزارش افکار ، مهندس مير جوادسليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در محصول و کيفيت با بيان اين مطلب گفت : اين وانت بر اساس پلتفرم ۴۰۵ توسعه يافته و با موتور او. اچ. وي. جي. ۲ مجهز به استاندارد يورو ۴ عرضه مي شود.

وی افزود: طراحی کلی قطعات جدید این محصول انجام شده و سازندگان در حال طراحی تفصیلی قطعات هستند و به زودی وارد مرحله ساخت می شود، که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، نیمه دوم سال آینده این محصول وارد بازار می شود.

سلیمانی بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه را در حوزه قطعات پرسی بدنه عنوان کرد که تماما توسط سازندگان داخلی طراحی شده و گفت: سایر قطعات بر اساس شرایط خودرو بهینه سازی می شود و در این مرحله چنان چه سازندگان بخواهند، می توانند از شرکت های خارجی کمک بگیرند، اما سعی بر این است که تمام این کارها توسط شرکت های داخلی انجام شود.

وی از تجهیز خط مونتاژ سایت تبریز بر اساس شرایط استاندارد این خودرو خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه در داخل ایران خودرو تولید و در خط بدنه ۶ مونتاژ و در سالن رنگ شماره یک بر اساس استانداردهای روز جهانی رنگ می شود. به این ترتیب بدنه های رنگ شده از تهران به تبریز می رود و در آن جا مونتاژ می شود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، رفع کاسی های وانت باردو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت جدید عنوان کرد و گفت: ‌ این محصول، از کابین بار بزرگ تر و امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. برخوردار است. هم چنین برای تامین استاندارد یورو ۴ تغییرات سخت و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: تا به حال یک نمونه از این وانت ساخته شده و امید می رود تا پایان سال، یک نمونه دیگر و در بهار آینده نمونه های آزمابشی تولید شود.

سلیمانی طراحی وانت در ایران را یک امر کاملا جدید عنوان کرد و گفت: طراحی استایل این محصول، توسط مرکز توسعه محصول ایران خودرو به اجرا در آمده و مهندسی خودرو مدیر پروژه است.

وی اختلاف قیمت وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را بسیار جزیی عنوان کرد و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز تولید می شود و گنجایش بار این دو به ترتیب، ۷۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، جانمایی مخازن گاز در زیر اتاق را از جمله حسن های وانت پی. یو. ذکر کرد و افزود: اتاق بار این وانت با چند پیچ به شاسی وصل شده و می تواند براساس کاربری و نیاز مشتری تغییر داده شود.

وي اظهار داشت: چرخ هاي اين وانت براساس گنجايش بار طراحي مي شود و از چرخ سواري متفاوت است و سازندگان نمونه هاي اوليه را داده اند. براي تست هاي اي. ام. اس. و آلايندگي، دو خودرو و براي تست ضربه، يك تا دو خودرو براي تاييديه نوع تست مي شود و براي تست هاي سي. او. پي. تعداد خودروها افزايش مي يابد.