به گزارش افکار ،مهدی روزبهانی در گفتوگویی با اشاره به اظهارات اخیر معاون فنی و بهرهبرداری سازمان تاکسیرانی و ادعای کارشکنی سایپا در تعویض کاتالیست تاکسیها، اظهار داشت: طرح تعویض کاتالیست و کنیستر خودروی پراید، یک قرارداد سه جانبه بین سازمان محیط زیست استان تهران، تاکسیرانی و سایپایدک بود که در بررسیهای اولیه، مقرر شد کاتالیست و کنیستر ۳ هزار خودروی تاکسی پراید در فازهای مختلف تعویض شود.

وی با بیان اینکه در فاز اول ۱۲۳۰ تاکسی مشمول طرح شدند، ادامه داد: همچنین مقرر شد ۱۰ نمایندگی سایپا در سطح شهر تهران به قطعات کنیستر و کاتالیست تجهیز شوند تاکسیرانی نیز متعهد شد فهرست تاکسی‌ها را در اختیار ما بگذارد تا بر اساس توزیع جغرافیایی، مشخص کنیم تاکسی‌ها به کدام نمایندگی مراجعه کنند لذا معرفی و اطلاع‌رسانی به تاکسی‌ها بر عهده سازمان تاکسیرانی بوده است؛ اما تاکنون فقط اطلاعات حدود ۹۷۰ تاکسی از سوی این سازمان به ما اعلام شده که بیش از ۹۰۰ تاکسی به نمایندگی‌ها مراجعه کرده‌اند و قطعات کاتالیست و کنیستر آنها تعویض شده است.

روزبهانی افزود: ما همچنان منتظر هستیم که سایر تاکسی‌ها به نمایندگی‌های مشخص شده مراجعه کنند و مشکلی هم از بابت تامین قطعه وجود ندارد. لذا تاکسیرانی باید در خصوص اطلاع‌رسانی به تاکسی‌های پراید و معرفی آنها به سایپایدک سرعت عمل به خرج دهد.

معاون خدمات سایپایدک گفت: برای اینکه مشکلی در زمینه تامین قطعه به وجود نیاید، پیش از اجرای طرح ما بیشتر از تعداد مشخص شده در قرارداد، قطعه را تامین و به نمایندگی‌ها ارسال کردیم. لذا بیان این مطلب که سایپا به تعهداتش عمل نکرده درست نیست. تاکسیرانی باید دارندگان تاکسی را از این طرح مطلع نماید تا هر چه سریعتر به نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه نمایند.

روزبهانی درباره قیمت قطعات یاد شده نیز توضیح داد: درباره قیمت قطعات، در نشست‌های مختلف با تاکسیرانی و محیط زیست، قیمت ۱۷۰ هزار تومان برای قطعات کاتالیست و کنیستر و دستمزدهای نصب قطعات در نظر گرفته شد و این مبلغ بر اساس توافق طرفین و طبق قرارداد فی مابین بوده است. لذا قیمت‌های ۷۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومانی که از سوی تاکسیرانی مطرح شده صحیح نیست.

معاون خدمات سایپایدک ضمن تاکید بر آمادگی این شرکت برای اجرای تعهداتش در موعد مقرر، گفت: زمان اتمام فاز اول این طرح به سرعت عمل تاکسیرانی بستگی دارد. ما علاوه بر آمادگی برای ارائه خدمات به تاکسیهای شهر تهران آمادگی اجرای این طرح در سایر استانها را داریم و ادعاهای مطرح شده درباره عمل نکردن سایپا به تعهداتش بی پایه و اساس است.