رضا فاطمي امين اظهار داشت: قرار بود فراخوان هدفمند كردن يارانههاي بخش صنعت روز دوشنبه هفته جاري اعلام شود كه پس از برگزاري جلسه ستاد تحول و تصميم گيري براي كامل كردن پروژهها، قرار شد طرحهاي جديد به فراخوان اضافه و ميزان و نحوه اعطاي تسهيلات نيمه دوم شهريور فراخوان اعلام شود.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: هدفمندکردن یارانه‌ صنایع و اجرای پروژه‌های این بخش نیازمند تشکیل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها و اختصاص منابع مالی است که هم اکنون سازمان تشکیل شده و امیدواریم به زودی وجوه مالی لازم نیز تخصیص یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به تصویب اساسنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، هماهنگی‌های نهایی برای هدفمند شدن یارانه‌های بخش صنعت در حال انجام است و به محض تأمین منابع مالی، فراخوان اجرای طرحهای کاهنده انرژی اعلام خواهد شد.
فاطمی امین در مورد رقم یارانه مصوب بخش صنعت نیز گفت: رقم پیشنهادی وزارت صنایع به تصویب رسیده و از نظر تأمین منابع مالی بخش صنعت مشکلی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در راستای طرح هدفمندی یارانه‌ها، پنج محور تعریف شده که واحدهای صنعتی بر اساس نیاز خود می‌توانند نسبت به اجرای این پروژه‌ها و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رئیس ستاد تحول صنایع افزود: " تولید محصولات بهینه " یکی از محورهای پنج‌گانه مشخص شده در طرح تحول صنایع است که از این طریق، فهرستی از محصولات کم مصرف یا مکمل و کاهنده مصرف انرژی در واحدهای صنعتی تهیه شده و به صنعتگران معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای اجرای هرکدام از این طرح‌ها از تسهیلات دولتی برخوردار شوند.
فاطمی امین در خصوص احداثواحدهای نیروگاهی مقیاس کوچک نیز با بیان اینکه تاکنون ۱۶۸ متقاضی برای احداثواحدهای نیروگاهی مقیاس کوچک(CHP) ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر مراحل ثبت نام این طرح در حال انجام است و به محض تخصیص یارانه و منابع مالی به بخش صنعت، معرفی متقاضیان به بانکها آغاز خواهد شد.