به گزارش افکارنیوز،امیدهای تازه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه طرح محرکه اقتصادی آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۳ ادامه داشته باشد. از سویی گفته می‌شود فدرال رزرو قصد دارد با اتخاذ سیاست تزریق محرک مالی در سال ۲۰۱۳، اقتصاد را تقویت کند؛ این موضوعی است که مدت‌هاست ذهن سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است. البته این افزایش اونس جهانی، می‌تواند به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال کندی احیای اقتصاد چین و آمار ایجاد مشاغل جدید در آمریکا نیز باشد.

در کنار افزایش قیمت در بازار جهانی اونس طلا، نرخ دلار و انواع طلا در بازارهای داخلی نیز روز دوشنبه با نوسان روبه‌رو شد. این در حالی بود که روز گذشته خبری در خصوص لغو جزئی تحریم‌های غرب در نشست آینده ۱ + ۵ با ایران منتشر شد.

نشست آینده ۱+۵، شاهد یک گشایش حقیقی درباره پرونده هستهای ایران خواهد بود و در نهایت اروپاییها لغو جزئی تحریمهای اقتصادی علیه ایران را اعلام خواهند کرد. همچنین از مصاحبه خبرگزاری مهر با رامین مهمانپرست در خصوص نشست آتی در آلماتی، این طور به نظر میرسد که پیشبینی مهمانپرست از این مذاکرات همچنان خوشبینانه و مثبت است، اما بر خلاف هفتههای گذشته، اینبار بازارها به این اخبار واکنش خاصی نشان ندادند و به گفته یکی از کارگزاران بازار، دلیل افزایش قیمتها، عرضه و تقاضای موجود در بازار بوده است. معمولا عرضه و تقاضا هم معلول شرایط محیطی است؛ اما به نظر میرسد به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضاها، معاملهگران توجه چندانی به این گونه خبرها نمیکنند. اما قیمت سکه در بازار آتی روز گذشته نسبت به روز قبل از آن تغییر چندانی نداشت و درصد تغییرات هم چندان زیاد نبود. به طوری که سکه سررسید اسفند - که آخرین روز معاملاتی خود را میگذراند و از امروز سررسید میشود - با مثبت ۱.۳۸ درصد و سررسید فروردین و اردیبهشت به ترتیب با مثبت ۱.۳۴ درصد و مثبت ۰.۹۳ درصد به قیمتهای یک میلیون و ۳۷۰ هزار، یک میلیون و ۴۰۵ هزار و یک میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد. اطلاعیه بورس کالا از الزام معاملهگرانی که موقعیت تعهدی باز دارند به تحویل قراردادهای سکه در روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفند در شعبه سی تیر بانک سامان خبر میدهد. از سوی دیگر واریز یارانه اسفند، ساعت ۲۴ روز جمعه بیست و پنجم اسفند صورت میگیرد. از طرفی یکی از خبرهایی که انتظار در مورد آن بسیار به درازا کشید، موضوع تعیین حداقل دستمزد ۹۲ است که به گفته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه، این عدد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نوسان دارد و بیش از این نیز امکان افزایش وجود ندارد.