قیمت چند نرخی مرغ در بازار!

به گزارش افکارنیوز،از چند روز گذشته عرضه‌ی مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۴۴۰۰ تومان در تعاونی‌های مصرف کالا فرهنگیان، کارگران و کارمندان آغاز شده و توزیع آن در میادین تره‌ بار و واحد‌های صنفی با قیمت ۴۸۰۰ تومان ادامه دارد و قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح شهر از ۵۸۰۰ تومان تا ۶۵۰۰ تومان متغییر است اما رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور معتقد است: در شرایط موجود مرغ نباید بیشتر از دو نرخ در بازار مصرف داشته باشد.

محمد یوسفی در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ منجمد در بازار مصرف ۴۸۰۰ تومان عرضه می‌شود و مرغ گرم نیز با توجه به شرایط تولید نباید بیشتر از ۵۸۰۰ تومان عرضه شود.

وی افزود: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت مرغ منجمد را به تعاونی‌های مصرف کارمندان و فرهنگیان کمتر از ۴۴۰۰ تومان عرضه کند، می‌توان گفت مرغ در بازار مصرف سه نرخی شده که چنین سیاستی برای مصرف‌کنندگان درست نیست اما اگر تعاونی‌های مصرف کارمندان، کارگران و فرهنگیان بخواهند مرغ منجمد ۴۸۰۰ تومانی را بدون سود و با همان قیمت به مصرف‌کننده بفروشند، مشکلی در بازار ایجاد نمی‌شود چرا که ممکن است این تعاونی‌ها هزینه‌ی خود را از طریق دیگری جبران کنند.

رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور درباره‌ی علت نوسانات قیمت مرغ در بازار عنوان کرد: نوسانات قیمت مرغ با توجه به این‌که هزینه‌ی تولید آن از یک ماه و نیم گذشته هیچ تغییری نداشته است، ارتباطی به تولید‌کنندگان ندارد و ممکن است برخی سودجویان در این بازار به دلیل کمبود مرغ یا دیگر عوامل دست به سوء‌استفاده بزنند.

یوسفی تاکید کرد: دولت باید بازار مرغ را به بخش خصوصی سپرده و با تامین کردن شرایط تولید، هزینههای آن را برای تولیدکنندگان ثابت نگهدارد تا نوسانات قیمت و بازار این فرآورده پروتئینی ثبات بیشتری پیدا کند.