"حمیدرضا فولادگر" از بررسی فروش سهام شرکت سایپا به شرکت سرمایهگذاری سایپا در شورای رقابت خبر داد و گفت: با ورود مجلس به موضوع واگذاری سایپا به خودش و انتقاد از غیررقابتی بودن این واگذاری، موضوع واگذاری سایپا به سایپا زیرسوال رفته است و اگر شورای رقابت رأی بر غیررقابتی بودن این واگذاری بدهد، این معامله لغو خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری این موضوع از سوی مجلس خبر داد و گفت: خریداران سایپا چند نوبت به مجلس فراخوانده شده‌اند تا در باره مکانیزم خرید سهام سایپا توضیح بدهند و مشخص شود این فرآیند چطور طی شد که در نتیجه آن سهام سایپا به شرکت سرمایه‌گذاری سایپا، یعنی خودش واگذار شد.

فولادگر با بیان این که روابط اختاپوسی میان برخی شرکت‌های شبه دولتی، موجب مرگ رقابت در جریان خصوصی سازی شده است، از طرح موضوع خرید سهام بلوک ۱۸ درصدی ایران خودرو از سوی شرکت سرمایه‌گذاری سایپا انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی همچنین افزود: شرکتهایی مانند "رنا" و یا "شرکت سرمایهگذاری سایپا" از طریق ارتباطهای فراقانونی به جریان خصوصی سازی وارد شدهاند؛ برای مثال سایپا از طریق همین شرکت "رنا" که هم در ایران خودرو نقش دارد و هم در سایپا، سعی در خرید سهام ایران خودرو داشت تا سرانجام این دو شرکت خودروسازی تحت مدیریت یک نفر در بیایند.