افکار

تویوتا مدل ۲۰۱۴ ویوس را در نمایشگاه خودرو بانکوک امسال معرفی می‌کند.

به گزارش افکارنیوز،در تلاش برای به ارمغان آوردن رانندگی لذت بخش و رضایت خریداران مخصوصاً افرادی که نخستین بار اقدام به خرید خودرو می‌کنند، این خودروساز ژاپنی ویوس جدید را به همراه بازنگری نمای ظاهری مطابق محصولات به روز خود طراحی کرده است و گزینه‌هایی همچون راحتی و مصرف سوخت بسیار اقتصادی را به طور خاص برای بازارهای درحال رشد در آن گنجانده است.

شاید جذاب‌ترین بخش بدنه ویوس چهره آن باشد که با چراغ‌هایی چندضلعی و جلوپنجره‌ای زیبا و هماهنگ با چراغ‌ها شکل گرفته است و در پایین این قسمت یک ورودی هوای نسبتاً بزرگ بخش زیادی از سپر را اشغال کرده است.

خطوط نمای جانبی نیز از آرامش خاصی برخوردارند و در کشیده به نظر رسیدن ویوس ۲۰۱۴ نقش بسزایی ایفا می‌کنند. با گذر از این قسمت می‌توان بخش انتهایی خودرو را ساده اما زیبا توصیف کرد که تنها نکته هیجانی آن چراغ‌های بزرگ و پروژکتورهای طرفین سپر هستند. درون اتاق ویوس ساده و در عین حال کاربردی است و موادی همچون چرم، فلز و پارچه و پلاستیک تزئینات مجموعه داشبورد، ادوات و صندلی‌ها را تشکیل می‌دهند.

ابعاد بدنه ویوس جدید برای طول، عرض و ارتفاع برابر با ۴۴۱۱،۱۷۰۰ و ۱۴۷۵ میلی‌متر است و فاصله میان محورهای آن ۲۵۵۰ میلی‌متر اعلام شده است. برخی از ویژگی‌های جدید ویوس ۲۰۱۴ شامل مواردی نظیر محفظه بارگیری جدید، تزئینات متالیک، سیستم صوتی بهتر مجهز به درگاه USB و AUX با قابلیت خواندن فایل‌های MP۳ و مواد با کیفیت بالا می‌شود.

قوای محرکه این خودرو تشکیل شده از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری از نوع بنزین سوز است که با گشتاور ۱۴۱ نیوتنمتر خود توانایی تولید نیرویی در حد ۱۰۹ اسببخار را دارد و به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا چهار دنده خودکار به عنوان گزینه انتخابی متصل است.

کد خبر: 206511