۲۹۰ میلیون تومان به طرح های گردشگری نهاوند اختصاص یافت

به گزارش افکارنیوز، علیرضا ایزدی اظهار داشت: به منظور ساماندهی و توسعه دو طرح گردشگری سراب گیان و تپه ابوذر نهاوند ۲۹۰ میلیون اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت.

ایزدی گفت: شهرستان نهاوند با قدمت شش هزار سال قبل از میلاد مسیح، دومین شهر کهن و تاریخی استان همدان محسوب می شود که دارای جاذبه های متعدد گردشگری است.

وی افزود: به منظور ساماندهی سراب گیان نهاوند که مورد توجه و بازدید مسافران و گردشگران قرار گرفته و مهمترین جنگل طبیعی غرب کشور به حساب می آید مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان عنوان کرد: از سال گذشته طرح ساماندهی و بازسازی فاز اول سراب گیان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شده ولی متأسفانه علی رغم وعده پیمانکار، پروژه به بهره برداری کامل نرسیده است.

علیرضا ایزدی با اشاره به تپه ابوذر نهاوند و ظرفیت های طبیعی تپه مذکور گفت: با همکاری شهرداری نهاوند برای اجرای طرح گردشگری و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

ایزدی گفت: شهرستان نهاوند دارای قدمت و تاریخ کهن در گذشته است و آثار باستانی و اشیا تاریخی فراوانی از نقاط مختلف آن به دست آمده به همین منظور عملیات اجرایی احداثموزه نهاوند در فروردین سال جاری آغاز می شود.

وی بیان داشت: همچنین مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای تجهیز و راه اندازی موزه تاریخی نهاوند اختصاص یافت.