محدود شدن بسازوبفروش‌ها

به گزارش افکارنیوز، شهردار تهران, در هفته جاری به صورت رسمی ضوابط جدیدی برای ساخت‌وسازهای مسکونی به مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ابلاغ کرد که بر مبنای آن رعایت واجرای مفاد این ابلاغیه، برای مالکان زمین‌ها، مهندسان ناظر و مسوولان صدور پروانه‌ ساختمانی الزامی است.

براساس ضوابط ابلاغ شده، صدور پروانه‌ساختمانی برای افراد فاقد صلاحیت فنی وبسازوبفروش‌های غیرمتخصص از این به بعد ممنوع خواهدبود و این افراد صرفا می‌توانند در نقش سرمایه‌گذار و تامین‌کننده مالی سازنده‌های متخصص به کار مشغول شوند.

بنا به این گزارش براساس ضوابط ابلاغی ساخت وساز درتهران، صدور شناسنامه‌فنی ساختمان، بعد از ۴ سال تعلیق از سر گرفته می شود و برای هر ساختمان جدید، دفترچه‌ای حاوی همه مشخصات سازه و همچنین ضمانت حسن‌ اجرای سازه، از سوی سازمان نظام مهندسی صادر و در پایان ساخت، در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

تحول بزرگ در کیفیت ساخت و سازها با صدور شناسنامه فنی ساختمان / واگذاری کار به افراد متخصص

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع فوق به خبرنگار تسنیم گفت: اگر روند صدور شناسنامه فنی ساختمان به درستی اجرا شود در امر ساخت و ساز تاثیرات قابل توجهی را شاهد خواهیم بود؛ به عقیده بنده باید نظام کنترلی مشخصی وجود داشته باشد تا همه مراحل مانند طراحی، معماری، تأسیسات، طراحی سازه‌ای، گودبرداری و ساخت و به عبارت دیگر از صفر تا ۱۰۰ ساختمان کنترل شود. اگر این امر به درستی صورت بگیرد تحول بزرگی در کیفیت ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.

منطقه ما نقش مهمی در ثبات و امنیت جهانی ایفا می‌کند

روز گذشته کنگره سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه به میزبانی شهرداری تهران در مرکز همایش های برج میلاد برگزارشد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این کنگره اظهارداشت: منطقه ما نه تنها ظرفیت‌های بالقوه رشد و پیشرفت همه جانبه را به واسطه منابع طبیعی از جمله منابع عظیم انرژی دارد بلکه در ایجاد موتور محرکه اقتصاد جهان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مهمترین چالش کشورهای حوزه غرب آسیا را چه می دانید؟ گفت: بحثمدیریت یکپارچه از مشکلات عمده شهرهای غرب آسیا است. موضوعی که از آن با نام مدیریت واحد شهری یاد می شود اما به عقیده من باید بگوییم مدیریت یکپارچه شهری خوانده شود که چالش عمده شهرهای آسیا است و باید برطرف شود.

کاهش چشمگیر حوادثدر ۱۴ روز نخست امسال نسبت به سال قبل

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به کاهش حوادث۱۴ روز نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ‌ اظهار داشت: در ایام نوروز امسال ۸۵۱ مورد حریق رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۲۳ حادثه رخ داد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است و این در حالی است که یک هزار و ۱۵۳ مورد ارائه خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش‌نشانی صورت گرفت که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: ۸۲۳ نفر در ایام نوروز توسط مأموران آتش‌نشانی از خطر نجات یافته‌اند که در این زمینه نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

انتقاد دو عضو شورای شهر از دیوارکشی در پارک پردیسان / افزایش ۵ هزار تنی زباله‌های پایتخت

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و معمومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در پانصد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نسبت به دیوار کشی داخل پارک پردیسان انتقاد کردند و خواستار جلوگیری از این اقدام غیر قانونی شدند.

هزینه ۱۵ میلیارد تومانی برای تأمین ماشین‌آلات سنگین / تولید روزانه ۷ هزار تن زباله

مجتبی عبدالهی در مراسم ورود ماشین آلات جدید مدیریت پسماند به ناوگان پایتخت، با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات جدول شوی، گاردریل شوی، شست و شوی معابر و بزرگراه‌هاو مخزن شوی از امروز به مرور تحویل مناطق و پیمانکاران سازمان مدیریت پسماند خواهد شد، اظهار داشت: تأمین ماشین آلات سنگین ۱۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که میلیارد تومان نیز بابت تامین ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات رفت و روب و نظافت شهری هزینه شده است.

آغاز طرح پایلوت صدور کارت هوشمند ملی در قم / جمع‌آوری اطلاعات شهروندان به صورت اینترتی

محمدناظمی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کارت‌های هوشمند ملی، ‌ اظهار داشت: پیش پایلوت صدور کارت‌ هوشمند ملی در شهر قم به صورت محدود در سال گذشته انجام شد که با موفقیت همراه بود.

وی ادامه داد: برای مرحله بعدی که مرحله پایلوت(آزمایشی) است زیرساخت‌ها کاملا آماده شده به عبارت دیگر تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مهیاست و در حال حاضر تعدادی کارت به صورت آزمایشی در قم صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور قرار است اجرای طرح پایلوت را از ایثارگران قم آغاز کنیم و در ادامه آن را به سایر اقشار تعمیم دهیم.