محمود احمدی نژاد در دیدار نخست وزیر سوریه نگاه راهبردی به روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت:امروز باید بیش از گذشته و به طور هوشمندانه در مسیر تعمیق و گسترش همکاری ها و مناسبات دو کشور بویژه در بخش اقتصادی و اجتماعی گام برداشته و روابط را به نفع پیشرفت اقتصادی و استحکام سیاسی در منطقه و جهان هر چه بیشتر گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات و دستاوردهای خود را متعلق به همه ملت ها می داند و آمادگی دارد آن را در اختیار پیشرفت ملت سوریه قرار دهد چرا که پیشرفت سوریه را پیشرفت خود می داند.

ناجی عطری نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار چشم انداز همکاری های مشترک دو کشور را بسیار روشن وسازنده دانست و گفت: ایران و سوریه با همکاری یکدیگر می توانند نیازهای دو ملت را تامین کنند و تسریع در اجرای همه تفاهمات انجام شده بین دو کشور به نفع دو ملت است.
وی همچنین با اشاره به بازدید خود از پارک فناوری پردیس، دستاوردها و پیشرفت های عظیم جمهوری اسلامی ایران را افتخار آمیز دانست و گفت : دو کشور با همکاری در زمینه فناوری و تکنولوژی نیز می توانند به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهند .