مصطفی کشکولی با بیان اینکه خط شمال شرق باعث افزایش چشم گیر واردات گاز به کشور شد، اظهار داشت: طی سال جاری در مجموع میزان واردات گاز نسبت به سال گذشته بطور میانگین ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

به گزارش آریا، وی افزود: واردات گاز به کشور تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش یافته است.
کشکولی ضمن اشاره به افزایش ۶/۴ درصدی برداشت گاز از میادین، در خصوص میزان رشد مصارف این حامل انرژی در کشور گفت:
نیروگاه ها با ۸ درصد و صنایع عمده با ۱۷ درصد بیشترین میزان افزایش مصارف گاز نسبت به مدت مشابه را به خود اختصاص داده اند، مصارف بخش خانگی ۲ درصد و CNG نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است.

انجام مطالعه برای دو پروژه ذخیره سازی جدید

معاون مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در مورد وضعیت پروژه های ذخیره سازی این حامل انرژی در کشور توضیح داد: طبق آخرین آمارهای رسمی از پیشرفت این پروژها پیش بینی می کنیم که طی یک ماه آینده به بهره برداری برسند و تزریق در آن ها شروع شود.
وی ادامه داد: مطالعات میدان ذخیره سازی یورتشا به طور جدی شروع و قرارداد شوریجه نیز بسته شده؛ فاز مطالعاتی دو پروژه دیگر هم برای ذخیر ه سازی در نصرآباد و قزل تپه انجام شده است.
کشکولی قرارداد توسعه پالایشگاه ایلم، ادامه خط ششم از عسلویه تا دهگلان با قرارگاه خاتم الانبیا و همچنین یک قرارداد بصورت فایناس برای احداث خط لوله دهگلان میاندوآب بازرگان را از برنامه های در دست اجراء شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد.