بابک احمدی، مدیرعامل واگنسازی پارس در مراسم امضای این قرارداد در جمع خبرنگاران گفت: ارزش کل این قرارداد۱۱۰ میلیون یورو بوده و زمان اجرای آن از زمان گشایش اعتبار (ال سی)۳۱ ماه است.

به گزارش وطن امروز، وی اعلام کرد: بخشی از منابع تامین مالی این پروژه از طریق فاینانس بوده و بخشی از منابع هم از سوی شرکت‌ها تامین می‌شود.

احمدی با بیان اینکه لکوموتیوهای مورد قرارداد از نوع دیزل الکتریک و با تکنولوژی روز دنیا بوده و مطابق با شرایط آب و هوایی ایران طراحی و ساخته می شود، اعلام کرد: یکی از شاخصه‌های بارز این قرارداد انتقال لیسانس ساخت لکوموتیو باری برای اولین بار به کشور است.

محمد حسین مقیمی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در این مراسم با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای بهره‌برداری از ۲۶ هزار کیلومتر مسیر راه‌آهن در افق ۱۴۰۴ گفت: به این ترتیب هر سال باید حداقل یکهزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور ایجاد شود که انجام این کار نیازمند تامین لکوموتیو و توسعه تولید این محصول توسط سازندگان داخلی است. به گفته وی، در افق ۱۴۰۴ باید به ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ دستگاه کشنده در کشور دسترسی داشته باشیم و این در حالی‌ است که هم‌اکنون فقط ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کشنده در کشور وجود دارد.

لكوموتيوهاي ساختهشده بر اساس استاندارد ايران توليد ميشوند و قابليت سير در تمام خطوط ريلي كشور را دارا هستند. اجراي اين پروژه بيش از يكهزار فرصت شغلي دائمي ايجاد خواهد كرد و زمينهاي براي توسعه صنعت فولاد كشور محسوب ميشود. به گفته مجريان طرح، ساخت ۷۰ دستگاه لكوموتيو، ظرفيت حمل و نقل كشور را توسعه ميدهد و باعث صرفهجويي ۲۸۵ ميليونليتري در مصرف سوخت سالانه در مقايسه با مسير جادهاي خواهد شد.