در سرمقاله خود با عنوان چرا اختلاف در آمار؟ نوشت:

*یکی از انتقاداتی که به دولت وارد می شود آمارهای بعضا متفاوت و گاه متناقضی است که نتیجه گیری و امکان داوری درباره عملکرد دولت و داوری درباره خروجی کار دولت را با مشکل مواجه می کند.

* عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کارصبح دیروز در دیدار با نمایندگان ایرانیان مقیم قطر در دوحه پایتخت این کشور گفت: در سال ۱۳۸۹ توانسته‌ایم ۸/۱ میلیون شغل شغل ایجاد کنیم - خبرگزاری ایسنا

* محمود احمدی‌نژاد دیروز بعد از ظهر در نشست هیأت دولت با استانداران سراسر کشور گفت: در سال ۸۹ توانسته ایم ۶/۱ میلیون میلیون شغل ایجاد کنیم - خبرگزاری فارس

*نگاهی به گفته‌های مقامات ارشد دولتی درباره میزان اشتغالزایی سال ۸۹ که به فاصله یک صبح تا بعد از ظهر یکی از زبان وزیر کار و دیگری از زبان رییس جمهور بیان شده است چه پیامی به ما می‌دهد؟ کدام یک از این آمار درست است و چرا درخصوص اعلام آمار اشتغالزایی در کشور بین سخنان وزیر کار و رئیس‌جمهور یک اختلاف حدودا ۲۰ درصدی وجود دارد؟

*پاسخ به این سوال از آنروی اهمیت دارد که تک تک آمار و ارقام هایی که از سوی مقامات رسمی درباره شاخص‌های مهم اقتصادی اعلام می شود مورد توجه فعالان و سرمایه گذاران و تولید کنندگان قرار می گیرد و آنان با رجوع به چنین آمار و ارقامی جهت گیری حرکت اقتصادی خود را در آینده تعیین می کنند. گذشته از اینکه در حال حاضر برخی شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر نرخ رشد، نرخ بیکاری و خط فقر از سوی دولت اعلام نمی شود و بسیاری از فعلان اقتصادی واقعا نمی دانند سمت و سوی قعالیت‌های خود در کشور را بر اساس چه شاخصی تنظیم کنند، اما واقعیت این است که بیان آمار و ارقام متفاوت آن هم تنها به فاصله چند ساعت از زبان دو مقام ارشد دولتی تعجب بر انگیز است.

* رئیسجمهور لابلای برخی صحبتهایش از کاهش بیکاری به حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد سخن می گوید و مرکز آمار هم اعلام کرده که آمار بیکاری را اعلام نمیکند . در چنین حال و هوایی است که بعضا نمایندگان مجلس هم اظهارات مقامات دولت درباره ایجاد اشتغال بالای ۵/ ۱ میلیون را به چالش می کشند و خواستار ارئه سند میشوند. جالب اینجاست که وزیر کار در پاسخ به این شبهات میگوید برای تک تک شغلهایی که ایجاد کردهایم، سند وجود دارد اما در همان حال بین سخنان وزیر با رییس اختلافی در حد ۲۰۰ هزار شغل دیده میشود که رقم کمی نیست.