نان گران نمی‌شود

به گزارش افکارنیوز، مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تخلفات بنکداران و کارخانه های روغن در شرایط فعلی اظهار داشت: سازمان حمایت نخستین کاری که در این شرایط و برای جلوگیری از تخلف در صنف روغن انجام داد این بود که به کلیه معاونت‌های بازرسی نظارت استانها اعلام کرد که نظارت‌ها افزایش پیدا کند و در این راستا نیز سه تخلف متصور شده است.

وی در مورد سه تخلفی که پیش بینی آن شده و اقداماتی که سازمان حمایت برای جلوگیری از این تخلفات انجام داده، گفت: نخستین اقدام این بود که کلیه واحد‌های صنف اعم از بنکدار و خرده فروش موظف هستند که کالا‌هایی که قبلا خریداری کرده‌اند را با نرخ‌های قدیم در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند و تعداد قابل توجهی پرونده در سطح خرده فروشی و بنکداری تهیه شده است. دومین اقدامی که در مبارزه با تخلفات بازار روغن در این چند روز انجام شده، این بود که تعدادی پرونده هم برای واحدهای بنکداری و خرده فروشی که اقدام به مخدوش کردن قیمت‌‌ها کرده و از این شرایط سو‌ءاستفاده‌ کرده‌اند نیز تشکیل شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت با اشاره به سومین تخلف و اقدامی که در این زمینه انجام شد گفت: کلیه کارخانه‌های تولیدی که قبل از گرانی، در انبار آنها کالایی با نرخ قبلی وجود داشته را پایش کرده‌ایم و در حال کنترل آنها هستیم تا آن کالاها را با نرخ جدید نفروشند. باید تأکید کنم که در زمینه جلوگیری از تخلف در روغن بیشترین اقدام و کنترل در کارخانه‌ها و بنکداری‌ها انجام شده به نحوی که نظارت ها افزایش یافته است.

به گفته وی، طی این هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم حدود سه هزار پرونده برای مسئله روغن و شکر در سطح عمده و خرده فروشی تشکیل شده است.

*افزایش قیمت نان مدنظر دولت نیست

فراهانی در مورد وضعیت گندم، گفت: مردم نگران مسئله گندم نباشند و افزایش قیمت نان نیز فعلا رخ نداده و با هر گونه افزایشی در خصوص نان برخورد خواهیم کرد. همچنین، با توجه به اینکه نان قوت مردم است دولت تدابیر ویژه‌ای برای نان دارد و بر این اساس افزایش قیمت نان سنگک، تافتون، بربری، لواش و یا نان های حجیم و نیمه حجیم به هیچ وجه مدنظر دولت نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در حالی که مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت از حذف ارز مرجع کالاهای اساسی بجز گندم و نهادهای دامی خبر داده اند معاون اول رئیس جمهور روز گذشته با تکذیب این خبر تاکید کرد ارز مرجع کالاهای اساسی حذف نشده است.