قیمت شکر درب کارخانه ۱۳۰۰ تومان

به گزارش افکارنیوز، پس از اینکه افزایش قیمت گوشت و مرغ رخ داد، مسئله روغن و شکر و نان نیز مطرح شد و به نظر می‌رسد در حال حاضر زمزمه افزایش قیمت شکر بیشتر به گوش می‌رسد و دلیل آن نیز حذف احتمالی ارز مرجع آن برای واردات است. قیمت نان نیز که مسئله گرانی آن مطرح شد به دلیل افزایش نرخ خرید تضمینی گندم بود و به گفته یکی از مسئولان اگر نرخ تضمینی گندم افزایش پیدا کند که قطعا چنین است، قیمت نان نیز به تناسب گران می‌شود.

بر اساس این گزارش، مسئله شکر بیش از دو کالای دیگر در حال حاضر در بین مردم مطرح است. بر این اساس مجتبی فراهانی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در این خصوص اظهار داشت: با توجه به چیزی که به سازمان حمایت اعلام شده قیمت شکر درب کارخانه هر کیلو ۱۳۰۰ تومان است و در صورتی که با نرخی بیش از این فروخته شود کارخانه‌ها بدانند که به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته تنها ۴ پرونده برای واردکنندگان شکر و کارخانه‌ها و به نوعی اشخاص شاخص در بازار شکر به تعزیرات ارسال شده است، گفت: در کلیه کارخانه‌های تولید قند و شکر بازرس‌های شبانه‌روزی مستقر کرده‌ایم و تمام محموله‌ها بازرسی می‌شود. بر این اساس هیچ واحد صنفی حق افزایش قیمت ندارد.

فراهانی تصریح کرد: اگر واحد صنفی بخواهد گران بفروشدباید فاکتوری مبنی بر اینکه این کالا را گران خریده ارائه کند تا اجازه افزایش قیمت به وی داده شود. همچنین، با توجه به برخورد و تشکیل ۴ پرونده چند میلیاردی برای افراد شاخص در بخش شکر، قیمت آن تا حدی عقب نشینی کرده و از افزایش قیمتی که رخ داده بود کاسته شده است و با توجه به کنترل‌های شدید و برخورد‌هایی که با بنکداران و خرده فروشان می‌شود قیمت‌ها بیشتر کاهش می‌یابد و به نرخ‌های اصلی خود بازخواهد گشت.

معاون بازرسی سازمان حمایت با تأکید بر اینکه در روز های اول که افزایش قیمت شکر در بازار بدون دلیل رخ داه بود با عوامل اصلی برخورد کردیم و حتی با کمک مراجع ذیربط با دلالان نیز به شدت برخورد شد، تصریح کرد: علاوه بر ۴ پرونده بزرگی که تشکیل شده، تعداد زیادی پرونده در خرده فروشی و دلالان نیز تشکیل شده و توسط مراجع ذیربط در حال پیگیری است.