به گزارش افکارنیوز، هم اکنون شرکت ملی گاز ایران به طور متوسط روزانه ۳۵ تا ۴۰ میلیون متر مکعب گاز را به پتروشیمی ها برای خوراک تحویل می دهد که براساس مصوبه مجلس در قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی ها به میزان ۷۰ تومان در نظر گرفته شده بود.

براساس این گزارش هم اکنون که نرخ ارز در کشور با رشد ۲.۵ برابری نسبت به سال تصویب این قانون روبه رو بوده است شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این نتیجه رسیده اند که قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها باید تعدیل و براساس نرخ ارز رایج در کشور تعیین شود.

این گزارش اضافه می کند جواد اوجی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها ۷۰ تومان به ازای هر متر مکعب است گفت: تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت خوراک به دولت و ستاد هدفمند کردن یارانه ها واگذار شده است.

در همین رابطه رمضان اولادی مدیر برنامه ریزی پتروشیمی تصریح می کند آنچه که مهم است این است که قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها در سال جاری افزایش می یابد و این قیمت براساس نرخ ارز مبادله ای محاسبه خواهد شد.

وی افزود: قیمت های مختلفی در خصوص افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها پیشنهاد داده شده است و هم اکنون منتظر نظر نهایی دولت در خصوص قیمت گاز هستیم.

براساس این گزارش هم اکنون نرخ های ۱۰ تا ۱۵ سنتی برای قیمت خوراک پیشنهاد شده است که تقریبا می توان گفت قیمت گاز پتروشیمی ها در سال جاری از ۲۴۵ تومان تا ۳۶۷ تومان در هر متر مکعب ممکن است قیمت گذاری شود.

براین اساس باید گفت قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها در سال جاری قطعا ۳ برابر قیمت خوراک فعلی خواهد بود.