به گزارش افکارنیوز، علی نیکزاد به دنیای‌اقتصاد اعلام کرد: سهم هزینه‌های مربوط به حق‌بیمه‌ و مالیات در پروژه‌های مسکن‌مهر برای یک واحد ۱۰۰ مترمربعی، حداکثر ۸۲۰ هزار تومان تعیین شده است و دریافت بیشتر از این رقم از سازنده‌های مسکن‌مهر، تخلف محسوب می‌شود.

دو سال پیش وزارت مسکن در اوج ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر، برای کاهش هزینه‌های حاشیه‌ای سازنده‌ها و همچنین کاهش قیمت تمام‌شده این واحدها، توانست از شورای عالی مسکن مصوبه‌ای برای معافیت پروژه‌های مسکن‌مهر از پرداخت بیمه و مالیات اخذ کند که البته این مصوبه‌ طی این مدت در برخی استان‌ها به اجرا درنیامد یا به گونه‌ای اجرا شد که عملا سازنده‌های مسکن‌مهر مجبور شدند برای هر واحد مسکونی‌مهر بین ۲ تا ۳ میلیون تومان بابت بیمه‌ومالیات، هزینه پرداخت کنند؛ طوری که به همین مقدار نیز متقاضیان مسکن‌مهر مجبور شدند، مبلغ بیشتری بپردازند.

اما به موجب مصوبه هیات‌دولت که اواخر هفته گذشته تصویب و ابلاغ شد، معیار محاسبه بیمه ساخت مسکن‌مهر مترمربعی ۵ هزار تومان و مالیات نیز برای هر واحدمسکونی رقم مقطوع ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و همه مسوولان این دو ارگان –سازمان مالیاتی و ادارات بیمه تامین اجتماعی - در همه نقاط کشور مکلف هستند مصوبه جدید هیات‌دولت را مبنای محاسباتشان برای پروژه‌های مسکن‌مهر قرار دهند.

علی نیکزاد درباره جزئیات این مصوبه تاکید کرد: تا پیش از این مصوبه، در برخی استان‌ها، مجموع رقمی که یک پیمانکار مسکن‌مهر برای بیمه و مالیات، مجبور بود پرداخت کند، تا ۴ میلیون تومان برای هر واحد محاسبه می‌شد.

نیکزاد گفت: سازندگان واحدهای احداثی و پیمانکاری فرعی در قالب طرح مسکن مهر به جز حق بیمه موضوع این بند مشمول پرداخت حق بیمه دیگری نخواهند بود.

وی افزود: با توجه به بخشنامه رییس سازمان امور مالیاتی کشور برای قراردادهای پیمانکاران با شرکت تعاونی مسکن مهر معافیت مالیاتی و بیمه ساختمان باید طبق مصوبه هیات دولت عمل شود و دریافت مبالغ بیش از این مصوبه ابلاغی تخلف است.