به گزارش افکارنیوز، با حضور بیش از ۳۰ اندیشمند و متخصص مالی اسلامی از ۱۸ کشور و با همکاری بانک توسعه اسلامی(IDB)، در تهران آغاز به کار می‌کند.

عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این دوره آموزشی به ‌صورت سالانه و با همکاری بانک توسعه اسلامی برگزار می‌شود و هدف از تشکیل آن، ارایه دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و عملیاتی بازار سرمایه ایران، به ویژه در حوزه مباحثمالی اسلامی به سایر کشورهاست.

علی سعیدی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ اندیشمند از ۱۸ کشور شامل ایران، استرالیا، مالزی، اندونزی، مصر، هند، ترکیه، پاکستان، بوسنی، عربستان، عمان، بنگلادش، افغانستان، سودان، نیجریه، مالدیو، اوگاندا، زامبیا در این کارگاه حضور خواهند داشت، تصریح کرد: امسال استقبال خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته از این دوره بین‌المللی صورت گرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درباره ثبات بازار سرمایه اسلامی در قیاس با بازارهای متعارف مالی، مطالبی را در این همایش ارایه خواهد کرد.

وی معرفی بازار سرمایه ایران، تشریح آخرین دستاوردهای کمیته فقهی سازمان بورس، نحوه نظارت شرعی بر نهادهای مالی اسلامی، الگوی عملی صندوق‌های وقف در بازارهای مالی اسلامی، توسعه جهانی سیستم مالی اسلامی، نقش بانک توسعه اسلامی در حمایت از معاملات بین کشورهای عضو، ابزارهای مالی اسلامی در بورس انرژی و تجربه انتشار صکوک در ایران با تمرکز بر اوراق اجاره و مرابحه را مهم‌ترین موضوعات این دورۀ آموزشی اعلام کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه کمیته فقهی سازمان بورس سابقه درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده است، ابراز داشت: براساس همین عملکرد موفقیتآمیز،برخی از کشورهای اسلامی برای راهاندازی کمیته فقهی از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران درخواست همکاری کردهاند.